וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאוניברסיטה: אלף גופות התגלו במיסיסיפי

בית קברות בן מאה שנה התגלה מתחת למרכז הרפואי במהלך בניית מגרש חניה. ייתכן שהוא שייך לבית חולים פסיכיאטרי שפעל במקום עד שנת 1935. נראה שאלו לא הקברים היחידים במתחם

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המחלקה להיסטוריה מודרנית באוניברסיטת מיסיסיפי בוודאי נהנית מהגילוי המפתיע מתחת לשטח הקמפוס, אגף הלוגיסטיקה קצת פחות: במהלך סקירה של השטח הסמוך למרכז הרפואי של האוניברסיטה עבור בניית מגרש חנייה חדש, התגלה בית קברות בן אלף קברים. איש לא שיער שמתחת לקמפוס שוקק החיים שכן בית הקברות של בית חולים פסיכיאטרי שפעל במקום עד 1935.

גילם של הקברים מוערך בכמאה שנה, והם מהווים בעיה מהותית עבור האוניברסיטה, שתיאלץ כעת לשקול מחדש את תכניות ההרחבה שלה. ד"ר ג'יימס קיטון, דיקן בית הספר לרפואה, הסביר כי הזזת הגופות לאתר קבורה חדש יעלה לאוניברסיטה כשלושה מליון דולרים, 3,000 דולרים לגופה. "אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו", אמר, והוסיף שבמקום להזיז את הגופות, ההרחבה היא שתיעשה באתר אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סורקים את השטח. אוניברסיטת מיסיסיפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משנת 1885 ועד שנת 1935 פעל בית החולים, שבו אושפזו כ-150חולים. במהלך מלחמת האזרחים בין השנים 1865-1861 הגיעה למקום יחידה מחיל הרגלים של אינדיאנה בדרכם למשימה בעיר. החיילים הקימו שם מחנה, ולדברי ג'ים וודריק, מנהל האגף לשימור היסטורי במיסיסיפי, ידוע כי במהלך הקרב נפגע לפחות חולה אחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לאחר שהסתיימה מלחמת האזרחים, הוכפל שטחו של המוסד והמקום החל להיות מכונה בשם "גבעת בית החולים". הגבעה הפכה לשכונה שכללה בתי מגורים, בית ספר וכנסייה לעבדים לשעבר. עוד היו באזור מפעל לדישון, בית יתומים בפסטיסטי ובית הבראה לחולי שחפת.

ידוע כי היו בגבעה כמה בתי קברות: אחד למטופלים בבית החולים לחולי נפש, אחד לחברי הכנסייה ואחד לסובלים משחפת. ייתכן שהיו בה גם קברים של קורבנות מלחמת האזרחים. קרוב לוודאי שאלף הגופות שנמצאו הן לא היחידות הקבורות בשטח האוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully