וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנה: מנכ"ל הליגה נגד השמצה פורש

אברהם פוקסמן, ניצול שואה, אשר הצטרף לארגון ב-1965 ועומד בראשו קרוב לשלושה עשורים, הודיע כי יעזוב את תפקידו ב-2015. "מנהיג מיוחד בחיי היהודים האמריקנים"

ראש הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן. AP Photo/Christophe Ena, AP
הפך לדמות בינלאומית המזוהה עם מלחמה באנטישמיות ובגזענות/AP, AP Photo/Christophe Ena

אברהם פוקסמן, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, הודיע אמש (שני) כי יפרוש מתפקידו ב-2015. זאת, לאחר 27 שנים בראשות הארגון וקרוב ל-50 שנות שירות למען הקהילה היהודית בארצות הברית. "עבודתי בארגון, בעיקר בשנים בהן כיהנתי כמנכ"ל העולמי, לא יכלו להיות יותר מתגמלות", אמר פוקסמן. טרם ידוע מי יחליפו בתפקיד.

פוקסמן בן ה-73, ניצול שואה שהיגר עם הוריו לארצות הברית, החל את דרכו בליגה נגד השמצה כבר ב-1965 לאחר שסיים את לימודי המשפטים שלו. במהלך השנים הוא טיפס במעלה הארגון, עד שמונה למנכ"ל העולמי ב-1987. הוא הפך לדמות בינלאומית המזוהה עם המלחמה באנטישמיות ובגזענות, ובעבר אף התבטא בעד זכויות הקהילה הגאה.

עוד כותרות מהעולם:
מורדים קיצונים טבחו בעשרות עלאווים בסוריה
הקלטות חושפות: כך מכניע ארדואן את התקשורת בארצו
תיעוד נדיר: כך באמת נראים מתקני הריגול בארה"ב

"פוקסמן הוא מנהיג מיוחד בחיי היהודים האמריקנים", אמר עליו היו"ר העולמי של הליגה נגד השמצה, בארי קרטיס-לשר. "חוויותיו כנער בשואה החדירו בו את הגאווה בלהיות יהודי ואת הצורך להילחם עבור יהודים בכל פעם שהתייחסו אליהם בצורה רעה".

בחודש שעבר עלה פוקסמן לכותרות לאחר שהתבטא בחריפות נגד כליאתו הממושכת של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד. בראיון למגזין Tablet, אמר פוקסמן כי המניע של הממשל האמריקני נגוע בסממנים אנטישמיים, ומגיע כנקמה בקהילה היהודית בארצות הברית. "זהו מסע נקמה אבסורדי", צוטט פוקסמן כאומר בכתבה.

הליגה נגד השמצה הוקמה ב-1913 במטרה להילחם באנטישמיות. כיום מונה הארגון 30 משרדים - בארצות הברית, ישראל, רוסיה ואיטליה – ומטהו ממוקם בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully