וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: טוב שקוצר השירות, יש אבטלה סמויה בצבא

10.2.2014 / 17:09

במערכת הביטחון הגיבו באופן חיובי להחלטה לקצר בארבעה חודשים את שירות הבנים בצה"ל ואמרו: "זו קביעה משמעותית". עם זאת, הוסיפו: "עדיין ממתינים להחלטה בעניין הבנות"

צילום: גדעון צנטנר, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

במערכת הביטחון מגיבים באופן חיובי על ההחלטה לקצר בארבעה חודשים את שירות החובה לבנים בצה"ל: גורם ביטחוני בכיר אמר אחר הצהריים (שני) כי ההחלטה לקצץ את משך השירות – שאותה אישרה הבוקר הוועדה לשוויון בנטל – היא "משמעותית והיסטורית, ותחייב את הצבא להתייעל".

לדברי הגורם, "למרות הביקורת שאני שומע בתוך הצבא, חשוב לציין שטרם הושלם המהלך, והחצי השני של ההצבעה בעניין הבנות נדחה. גם אם יוחלט שלא להאריך את שירות הבנות באופן דיפרנציאלי בחצי שנה, יידרש הצבא להתייעל ולקצץ איפה שצריך". הוא אף טען כי "יש אבטלה סמויה, ורואים את זה בלשכות הבכירים".

עוד על השינויים המתוכננים בצה"ל:
קיצוץ משרתי הקבע: מלחמת הרבנות הצבאית באכ"א
יעלון ביטל את קבלת הפנים המסורתית ביום העצמאות
סוף הפרויקט של בן גוריון: לא עוד מורות-חיילות

קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
"גם אם יוחלט שלא להאריך את שירות הבנות, יידרש הצבא להתייעל". הקריה בתל אביב/דרור עינב

גם באגף כוח האדם של צה"ל התייחסו להחלטה, שבמסגרתה לוחמים ישרתו 36 חודשים כנהוג כיום אך יזכו לתנאי שכר של אנשי קבע בארבעת החודשים האחרונים. "באגף כוח האדם נעשתה עבודת מטה רחבה שמטרתה להוריד חצי שנה מהשירות הסדיר של הבנים ולהעלות חצי שנה בשירות לבנות", הסביר גורם באגף.

"הרעיון להעלות את משך השירות לבנות ולהשוות אותו להיקף שירות הבנים – מטרתו ליצור שוויון ולמחוק את הסוגיה המגדרית שמאפיינת את תהליך קבלת ההחלטות בתוך הצבא, בין אם במודע או לא", הוסיף הגורם. גם הוא הבהיר כי "מוקדם להגיב על החלטת הכנסת עד שלא תינתן ההחלטה בעניין החיילות". מלשכת שר הביטחון נמסר כי "מדובר בתהליך פרלמנטרי, וכשיסתיים, נלמד אותו ונגיב בהתאם".

הבוקר אישרה הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) את קיצור השירות לבנים. השלב הבא יהיה הבאתו לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. יחד עם זה, הוועדה דחתה לשבוע הבא את ההצבעה בעניין הארכת השירות לבנות, שכיום אורכו שנתיים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully