וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 4 נערים איימו על תלמיד - תרקוד או שתידקר

רמי שני

10.2.2014 / 12:30

מעצרם של החשודים הוארך עד יום חמישי. המקרה, בבית ספר בבאר שבע, הוגדר על ידי השוטרים "אירוע חמור של בריונות". בתוך כך, השופטת ארבל הזהירה מעלייה באלימות בין נערים

ארבעה נערים בגילאי 16-17 נעצרו אמש (ראשון) בחשד שכפו באיומי סכין על נער אחר שלומד איתם בבית ספר בבאר שבע לרקוד ולהצחיק אותם. לפי החשד, הנערים איימו אתמול על הנער, הצעיר מהם בשנה, שיצחיק אותם וירקוד – ולא, ידקרו אותו. מורים שהבחינו במתרחש לקחו את הנער הנפגע לחדר המורים והתקשרו למוקד המשטרה.

פקחי הנוער של תחנת משטרת באר שבע בפיקודו של פקד חיים דמרי, הוזעקו לבית הספר וגבו עדות מהתלמיד. הוא סיפר כי שלושה תלמידים הגדולים ממנו בשנה הכריחו אותו, תוך איומי סכין, שיצחיק אותם וירקוד. לאחר שסרב, לקחו אותו לשירותים תוך שהם ממשיכים לאיים עליו בדקירה אם לא יתחיל לרקוד. בשלב זה המורים הבחינו במתרחש, ובעוד שהם לקחו את הנער לחדר המורים, הגיע נער נוסף שאיים על הקורבן שלא יתלונן. בהמשך התברר כי מדובר באחיו של אחד החשודים.

עוד בוואלה! חדשות:
שירות החובה לבנים יקוצר, לוחמים יהנו מ-4 חודשי שכר קבע
מנכ"ל משרד הבריאות: "צריך להלאים את הדסה"
צה"ל התנצל על הערות גזעניות נגד חיילי אונדו"ף

אילוסטרציה. ShutterStock
לאחר שסרב, החשודים לקחו אותו לשירותים תוך שהם ממשיכים לאיים עליו בדקירה/ShutterStock

כל ארבעת הנערים נעצרו והועברו לחקירה ביחידת הנוער בתחנת באר שבע. פקד דמרי ציין כי מדובר באירוע חמור של בריונות ואלימות של בני נוער, והצהיר כי המשטרה תנהג באפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה ותביא למיצוי הדין עם המעורבים. היום הוארך מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע עד יום חמישי.

בתוך כך, שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל התייחסה היום לנושא של עבריינות נוער בכנס באר שבע לשלום הילד, שנערך באוניברסיטת בן גוריון. ארבל אמרה כי יש מעורבות הולכת וגוברת של ילדים בעבירות פליליות כקורבנות, אך גם כמי שמפעיל אלימות כלפי ילדים אחרים. "זוהי סוגיה שמתאפיינת בקלות הבלתי-נסבלת שבה סכסוך פעוט הופך להיות מקור לעבירות", הוסיפה ארבל, "קטינים חשופים לפגיעות, לא מכירים את העולם, והם חשופים לאלימות קשה מאוד גם בביתם".

"בישראל עדיין רווחת הדעה כי חוסך שבטו שונא בנו, ויש מקרים המעוררים פלצות נוכח גישה הנשענת על הפתגם", טענה ארבל. לדבריה, חשוב להטמיע את הצורך כי עדים למקרי אלימות כלפי ילדים יידעו את הגורמים הרלוונטיים. "ההימנעות מהודעה נובעת מפחדים, אך היא מתקיימת על פי חוק", הוסיפה, "אסור לאפשר מצב שהאלימות תימשך על גבם של הקטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully