וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתרוג החדש והמפתיע של השמאל

10.2.2014 / 12:02

יש דמיון רב בין אריק שרון המנוח לאביגדור ליברמן: שניהם כוחניים, וולגרים ותאבי שלטון. ושניהם בגדו בביתם הפוליטי וחתכו לשמאל. מנחם בן מזהיר: ליברמן הוא סכנה לישראל

יש קווי דמיון לא מעטים בין האתרוג הישן והמת אריק שרון לבין האתרוג החדש והחי, איווט ליברמן, שעכשיו מחובק על ידי השמאל, מסימה קדמון ב"ידיעות אחרונות" עד נדב פרי ב"המטה" בערוץ 10. שניהם, גם שרון וגם ליברמן, היו מנהיגי הימין ונטשו לשמאל, שניהם היו מזוהים עם ההתנחלויות והיפנו להן עורף. לקריירה של שניהם נלוו עננות שחיתות ממושכות, שאף פעם לא התפוגגו, גם כשזוכו באופן פורמלי, שניהם התאפיינו בברוטליות, בגסות, בפשטנות, ושניהם היו דומים מנטלית למראה הגופני שלהם: עבים, לא מעודנים, דורסניים. ואת שניהם חיבק ומחבק השמאל שלנו מסיבה אחת בלבד: משום שהם מוכנים להשמיט מפיהם את חתיכת הגבינה, שהשועל המהלל את זימרתם למטה, מחכה לה. שרון השמיט מפיו את השלל שהיה קרוי "גוש קטיף", ואילו איווט הסביר מזמן שהוא מוכן להתפנות מן ההתנחלות האישית שלו, נוקדים, ובוודאי גם משאר התנחלויות ביהודה ושומרון. אז שלא נחבק אותם?

ויש עוד תכונה מרכזית משותפת לשרון ולליברמן: הבוגדנות, ודי אם נזכיר כי שרון הריץ את בוחרי הליכוד אל הקלפיות כדי לאשר את פינוי גוש קטיף, ובוחריו ענו ב"לא" רבתי. ומה עשה שרון בתוצאות המשאל שהוא עצמו יזם? התעלם, כאילו לא היה, באחת מסטירות הלחי המבישות שנתנו כאן אי פעם נבחרים לקהל בוחריהם. ליברמן ,לעומת זאת, נישא על כתפי בוחרי הימין והיה מזוהה איתם. הוא כביכול היה זה הניצב מימינו של נתניהו. והנה, הכול הבל. וליברמן מודיע לנו, באותו צירוף מוכר של קלישאות ופשטנות כי "שלמות העם עדיפה על שלמות הארץ". מה אתה אומר? כלומר, פינוי 80 אלף מתנחלים לפחות (ואולמרט טוען שהציע לאבו-מאזן הרבה יותר) הוא מתכונת לשלמות העם.

אבל זהו ליברמן , שהקריירה שלו התאפיינה בבוגדנות עמוקה. די אם נזכור את האופן שבו נפטר משני הח"כים היותר נוצצים במפלגתו - דני אילון ואנסטסיה מיכאלי, והשאיר אותנו עם פוליטביורו אפרורי, נטול כל קסם, בנוסח יאיר שמיר, פאינה קירשנבאום, עוזי לנדאו ודוד רותם.

בגד בקהל בוחריו

אבל הבגידה היותר עמוקה של ליברמן היא בקהל בוחריו הרוסי, שבלע מחמת צייתנותו הטבעית את הפניית העורף של ליברמן לאינטרס המרכזי האזרחי של קהל הבוחרים הרוסי. 30 שנים מאז שהגיעו לארץ עדיין מוגדרים מאות אלפים מן העולים מברית המועצות ומחבר העמים כ"לא יהודים". הם אינם יכולים להתחתן בארץ ואינם נחשבים אפילו עם הסטטיסטיקה הדמוגרפית של הרוב היהודי בישראל. מנהיג הנאמן לבוחריו היה צריך להפוך את העניין הזה למרכזי לגמרי בסדר היום שלו: לתבוע נישואים אזרחיים, לבטל את הרישום הגזעני והמפלה במרשם האוכלוסין, להרחיב את ההגדרות המאפשרות עלייה לארץ גם לבני משפחות של יהודים (ויהודי הוא ממש לא רק בן לאם יהודייה אלא בהחלט גם בן לאב יהודי). מכל אלה התעלם ליברמן, ולמרות שהיה חלק מרכזי מהשלטון העדיף ליצור בריתות מגונות עם טיפוסים כמו אריה דרעי, שדגל שחור של גזענות יהודית בנוסח עובדיה יוסף מתנוסס מעליהם. והרי שרי הפנים של ש"ס, יותר משרי הפנים האחרים, הם שקבעו בתוך תקנות משרד הפנים, התקפות עד היום, את היחס המפלה לעולים מחבר העמים, בכל התחומים. הם שמיררו את חיי בני המשפחות ה"לא-יהודיות" שביקשו להישאר בארץ.

בכל אלה ליברמן לא התעסק בכלל. הוא ופאינה קירשנבאום הם הרי יהודים על פי הרבנות, אז מה להם ולמאות האלפים מיוצאי חבר העמים הסובלים מגזירות משרד הפנים ושרי ש"ס לדורותיהם. אבל מה לעשות? יוצאי חבר העמים רגילים לספוג בשקט את עוולות השלטון, ואולי אפילו הפנימו את סיווגם כ"דרג ב'" בין העולים, והמשיכו להצביע ליברמן, שנראה להם תקיף וגבר.

אם נזכור עוד את הקומבינה האחרונה שרקח ליברמן בירושלים, כשביקש להמליך על עיר הבירה את משה ליאון, שנתפס כמה ימים לאחר תבוסתו בניסיון להבריח בגדים במכס, נבין כי עניין לנו עם טיפוס מפוקפק בעליל, שמסוגל בהחלט למכור אותנו לאמריקנים מתוך דחף אישי בלתי נילאה, הנובע בעיקרו ממצוקותיו הפוליטיות בארץ.

אביגדור ליברמן ואשתו  בישיבת סיעה של ישראל ביתנו, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
הם יהודים על פי הרבנות, אז מה אכפת להם מאלפי עולים הסובלים מגזירות ש"ס? ליברמן וקירשנבאום/נועם מושקוביץ

על פי הסקרים, מפלגתו של ליברמן די נעלמת בבחירות הבאות, אם תרוץ לבדה, ובליכוד הרי לא רוצים אותה. אז מה נשאר לליברמן? לכן הוא מנסה למקסם את כוחו בברית עם השמאל. 11 המנדטים שלו בחבירה ליאיר לפיד ולבוז'י הרצוג (גם הם חביבי האמריקנים) עשויים להיות בנסיבות פוליטיות מסוימות שווים הרבה יותר מן המנדטים האלה בתוך הליכוד. האם ליברמן מתכנן גם בגידה בנתניהו? לא הייתי מוציא את זה מכלל אפשרות, גם אם ייתכן בהחלט גם ההיפך: ליברמן יחבור לנתניהו במעשה הבגידה הגדול (והמתוכנן ביניהם מזמן) בארץ ישראל ובהתנחלויות.

מעבר לכל זה, ליברמן גנב ממני (גם אם איננו יודע שאני המקור) במעשה פלגיאט אווילי, וולגארי וגרוע את רעיון חילופי השטחים (המשולש - לפלסטינים , אריאל -לישראלים) שהעליתי כבר לפני 26 שנה באינספור מאמרים שפרסמתי בעניין זה, אלא שליברמן, בפשטנות הילדותית שלו, לא הבין את העיקר: העיקר הוא לא בחילופי שטחים אלא בחלוקת ריבונויות אזרחיות. מי שיציב גבול נוקשה (בכביש 6 נניח) בינינו לבין המשולש יסכן את ישראל. הדרך היחידה לחלק את הארץ נכון היא בחלוקת ריבונויות אזרחית בין הריבונות העברית הישראלית לריבונות הערבית-פלסטינית, וזו צריכה לחול על כל הארץ ועל כל תושבי הארץ, כשצבא בינלאומי מקיים את ההסדר הזה ומאפשר תנועה חופשית בכל הארץ (גם אם לא בתוך הערים והיישובים עצמם). וכמובן, אסור לפנות אפילו התנחלות אחת, אפילו לא את נוקדים. הפשטנות הוולגרית של ליברמן היא סכנה לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully