וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ואובמה ייפגשו בעוד כחודש בוושינגטון

9.2.2014 / 21:21

ראש הממשלה יגיע לבירת ארה"ב כדי להשתתף בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק וייפגש עם הנשיא בבית הלבן. בנוסף, יבקר נתניהו בעמק הסיליקון שבחוף המערבי של ארה"ב

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה במהלך ביקור הנשיא האמריקני בישראל, מרץ האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית

על רקע ההכרעה ההולכת וקרבה במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ייפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחודש הבא בוושינגטון עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. נתניהו יגיע לבירה האמריקנית כדי להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק והוא אף צפוי לשאת נאום מדיני במסגרת הוועידה. הפגישה עם אובמה תוקדש ל"הסכם המסגרת" האמריקני בנושא הפלסטיני, כמו גם למשא ומתן בין איראן למעצמות.

עוד בוואלה! חדשות:
מסתמן: פרישת ארביב תוביל לאישום חמור נגד פינטו
פוליטיקה חדשה? שרי יש עתיד מנעו שקיפות בהצעות חוק
קצין בכיר חשוד שביצע עבירות מין בקצינה

פגישתם האחרונה של נתניהו ואובמה התקיימה בספטמבר 2013, לפני כארבעה חודשים, כאשר נתניהו הגיע לארה"ב כדי להשתתף בעצרת האו"ם. באותה פגישה הנושא העיקרי על סדר היום היה תהליך ההתקרבות בין איראן למערב, שהגיע לשיאו בשיחת הטלפון ההיסטורית בין אובמה לנשיא איראן, חסן רוחאני, שנערכה כשבוע לפני הגעתו של נתניהו לבית הלבן. במסגרת אותה פגישה עדכן אובמה את נתניהו לראשונה על כך שמתקיים ערוץ שיחות חשאי בין איראן לארה"ב.

גורמים אמריקנים: "ישראל דורשת לספח כ-10% מהגדה". רויטרס
אובמה שמר מרחק עד כה מהמגעים שאותם מוביל ג'ון קרי. נתניהו וקרי/רויטרס

הפגישה הקרובה תעסוק גם היא בין היתר באיראן, אך הנושא המרכזי שיידון בה יהיה המשא ומתן עם הפלסטינים. הנשיא אובמה שמר מרחק עד כה מהמגעים שאותם מוביל שר החוץ הפעלתן שלו, ג'ון קרי, אך גורמים אמריקנים שבים ומדגישים כי אם תידרש התערבות אישית שלו כדי לסייע לצדדים לקבל את הסכם המסגרת של קרי - הוא לא יהסס להתערב. הבית הלבן אף יצא להגנתו של קרי על רקע המתקפות האישיות שהשמיעו נגדו שרים בכירים בממשלת ישראל.

הפגישה עם אובמה והנאום בפני ועידת איפא"ק יהיו הנקודות המרכזיות בביקורו של נתניהו בוושינגטון, אך בנסיעה הקרובה נתניהו צפוי להמשיך מוושינגטון לחוף המערבי של ארה"ב, כדי לבקר בעמק הסיליקון - מוקד תעשיית ההיי-טק של ארה"ב. מטרת הביקור תהיה עידוד השקעות של חברות היי-טק גדולות בכלכלה הישראלית. בנוסף, נתניהו ינאם בכנס בלוס אנג'לס שיוקדש לעידוד תיירות אמריקנית לישראל. זו תהיה הפעם הראשונה שנתניהו עורך ביקור רשמי כראש ממשלה בחוף המערבי של ארה"ב.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully