וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום בגיהנום": אנשי האו"ם התקבלו בחומס באש עזה

10.2.2014 / 0:01

שיגורי מרגמות וירי מקלעים הפרו את הניסיון השני של רכבי האספקה להכניס סיוע הומניטרי לעיר הנצורה, והמשטר הסורי והמורדים מאשימים זה את זה בהפרת הפסקת האש הזמנית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שיירת האו"ם שניסתה להיכנס אתמול (ראשון) לאזורים הנצורים בחומס שבמרכז סוריה נתקלה שוב בחילופי אש עזים בין המורדים לבין צבא אסד. גם שלשום, שיגורי מרגמות ואש מקלעים הפרו את הפסקת האש בחומס, ושיבשו את מאמצי האו"ם להוביל אספקה לתושבים הלכודים.

יעקוב אל-חילו, ראש תכנית הסיוע של האו"ם בסוריה, תיאר את אירועי היממה האחרונה כ"יום בגיהנום". לדבריו, כמה אזרחים נהרגו בזמן שהמתינו לקבלת הסיוע. הוא סירב לומר מי הפר את הפסקת האש, אך כמה גורמים בכירים בצוות הבינלאומי אמרו כי כוחות הצבא הסורי הם שתקפו "במובהק" את השיירה.

אנשי צוות של האו"ם מגיעים לעיר חומס. סוריה, פברואר 2014. רויטרס
אנשי האו"ם בחומס, שלשום. אזרחים נהרגו בזמן שהמתינו לאספקה שלא הגיעה/רויטרס

לפי ההסכם שנחתם בז'נבה, האו"ם יורשה להכניס אספקה לחומס ולפנות ממנה נשים וילדים. בליל שבת נעשה ניסיון לפנות כמה עשרות אזרחים מהעיר לעבר העיר העתיקה, הנתונה בשליטת המורדים. אנשי האו"ם נתקלו באש כבדה ונאלצו לסגת.

מושל חומס, טלאל אל-ברזי, אמר אתמול לרשת הטלוויזיה אל-מיאדין כי חרף האש הכבדה, כ-65 נשים, ילדים וקשישים הצליחו להתפנות מאזורי הקרבות. הטלוויזיה הסורית הממלכתית הודיעה כי אספקה הועברה לאזורים הנצורים "חרף האש שהמטירו המחבלים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסוק של צבא אסד משליך פצצות נפץ מעל העיר חלב. סוריה, פברואר 2014. AP
מסוק צבאי משליך פצצות נפץ מעל חלב. המבצע בעיר נמשך זה שבוע/AP

מחר ינסה האו"ם להיכנס שוב לחומס, במקביל לפתיחת הסבב הנוסף של שיחות השלום בז'נבה. תושבי חומס היו מהראשונים שהתקוממו נגד בשאר אסד ב-2011, ועירם ספגה את הנזק הכבד ביותר מהפצצות המשטר הסורי בשלוש הנשים האחרונות. בשנה האחרונה, צבא אסד השתלט מחדש על מרבית חלק העיר, פרט לכמה שכונות ברובע העתיק שלה.

בתוך כך, חיל האוויר הסורי המשיך להפגיז בסוף השבוע את העיר חלב בצפון המדינה, במסגרת מבצע של שבוע להכניע אותה. מסוקים השליכו הבוקר חביות נפץ לעבר ריכוזי המורדים, ולפחות 11 בני אדם נהרגו. בין המתים, ילד ואישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully