וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום חסר תקדים: העלימו 4.6 מיליארד שקל מהימורים ברשת

9.2.2014 / 12:58

ארבעת מנהלי האתר, תשעה סוכנים ובעל עסק להמרת כספים נאשמים בהלבנת הון, בהעלמת הכנסות ובהתחמקות מתשלום מס בהיקף ענק, במסגרת רשת הימורים לא חוקיים באינטרנט

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש לאחרונה כתב אישום נגד 14 בני אדם המואשמים בהעלמת הכנסות בהיקף חסר תקדים של למעלה מארבעה מיליארד וחצי שקלים. על פי כתב האישום, שהוגש בסוף ינואר על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, מקורן של ההכנסות בהפעלת אתר להימורים בלתי חוקיים באינטרנט. הנאשמים הם ארבעת מנהלי האתר, תשעה סוכנים ואדם נוסף שהיה איש קש לצורך הלבנת הכספים.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
מאז אוקטובר: 6 מכוניות התפוצצו בשכונות מגורים
עיוורת הופקרה: "שמעתי שריקת בלמים, כל הגוף כואב"
בן 18 נדקר בקטטה שפרצה בתל אביב ונפצע קשה

אילוסטרציה. ShutterStock
על פי כתב האישום, המנהלים גרפו רווחי עתק, אולם לא הודיעו על פתיחת העסק/ShutterStock

החקירה הגלויה בנושא החלה באוקטובר 2012, ובמסגרתה חקרו היחידה המרכזית של מחוז תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים חשד לביצוע עבירות של ארגון הימורים בלתי חוקיים, הלבנת הון, העלמת הכנסות, התחמקות מתשלום מס בסך של 4,590,092,123.74 וסיוע לאחרים להתחמק ממס. כל זאת כחלק מרשת הימורים באתר האינטרנט דונבט, ששמו שונה מאוחר יותר.

בכתב האישום נטען כי אתר ההימורים אפשר למהמרים בכל רחבי הארץ להמר במשך 24 שעות ביממה על משחקי ספורט שהיו בארץ ובעולם. ארבעת מנהלי האתר – האחים דרור וירון קפלן, טוביה הרשקוביץ ושי מזיג – החלו ב-2009 לעסוק בהימורים בלתי חוקיים באתר, ובשנים 2012-2009 גרפו רווחי עתק, אולם לא הודיעו לפקיד השומה על פתיחת העסק, לא ניהלו פנקסי חשבונות, לא הגישו דוחות במועד, לא ניכו מס במקור מהכנסות מהימורים ששולמו במזומן למהמרים, ובכך סייעו גם להם להתחמק מתשלום מס.

הסוכנים שילמו במזומן

תשעת הסוכנים, שתפקידם היה לגייס מהמרים ולשמש להם ערבים מול מנהלי האתר לביטחון תשלום חובותיהם, נאשמים בהשמטת הכנסות בסך כולל של למעלה מ-54 מיליון שקלים. הסוכנים נאשמים גם הם כי לא הודיעו לפקיד השומה על תחילת עיסוקם, לא ניהלו פנקסי חשבונות, לא הגישו דוחות במועד וסייעו למהמרים באתר להעלים מרשות המסים את הכנסותיהם מרווחי ההימורים ששולמו להם במזומן על ידי הסוכנים.

מכתב האישום עולה עוד כי מנהלי האתר הלבינו את הכספים באמצעות בית העסק "יורו צ'יינג'" להמרת מטבע חוץ בהרצליה. לפי עובדות כתב האישום, הבעלים מייק מיכאלי ידע כי נפתחה כרטסת על שמו של איש קש מרמת השרון המואשם כי ניסה להסוות את מקור הכסף ואת זהותם של מנהלי האתר, ובכך סייע למנהלי האתר להתחמק מתשלום מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully