וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינקלשטיין נתן לליברמן הוראה לשבור שמאלה"

9.2.2014 / 11:33

במפלגתו של שר הכלכלה הגיבו על דבריו של שר החוץ שגיבה את קרי ותקף את בנט: "לא ברור אם הוא קרוב יותר לבן ארי או לגלאון. לפני הבחירות נזכיר מי תמך בגבול ליד כביש 6"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

(ליברמן בשישי: קרי ידיד אמת, בנט מתלהם)

מתקפה מימין: בכירים במפלגת הבית היהודי הגיבו הבוקר (ראשון) על דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שהביע תמיכה בעמיתו האמריקני ג'ון קרי ותקף את שר הכלכלה נפתלי בנט, ואמרו כי הוא "פוחד" מיו"ר מפלגתם ונמצא במבוי סתום.

"מצד אחד, הוא איבד 70% מהתמיכה הציבורית, ומצד שני, בליכוד לא מוכנים לקבל אותו, אז הוא מזגזג", אמרו הגורמים. לדבריהם, "לא ברור אם הוא קרוב יותר למיכאל בן ארי או לזהבה גלאון כי יום אחד הוא ככה ויום אחד הוא ככה". הגורמים התייחסו גם לתגובה החיובית של משרד החוץ האמריקני בעקבות הדברים שאמר ליברמן שלשום, ואמרו כי "אין ספק שהוא מתענג כבר כמה ימים על מחמאות קרי".

עוד בוואלה! חדשות:
לאות הזדהות עם רופאי הדסה: בתי החולים שובתים הבוקר
חיל האוויר תקף במרכז הרצועה; פעיל טרור על אופנוע נפצע קשה
חשד: פעילי ימין תקפו צעירה בגלל שיצאה עם ערבי

קבלת פנים לשר החוץ אביגדור ליברמן עם חזרתו למשרד החוץ, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"אין ספק שהוא מתענג כבר כמה ימים על מחמאות קרי". ליברמן/יואב דודקביץ'

"אנחנו, לא מזיז לנו מחמאות מהאמריקנים, אנחנו פועלים לפי האינטרס הישראלי", הוסיפו הגורמים. "הצוות האסטרטגי של הבית היהודי אוסף את ההתבטאויות האלה של ליברמן כדי להזכיר לציבור לפני הבחירות הבאות מי תומך בגבול ליד כביש 6. עוד אמרו: "לא הבנו מאיפה זה בא. כנראה שפינקלשטיין (יועץ התקשורת ארתור פינקלשטיין, ע.נ) החליט שכבר לא כדאי להיות ימני ונתן לו הוראה לשבור חזק שמאלה. חבל שהוא לא מגלה שום עקביות, שהמצפן שלו זה פינקלשטיין ולא ביטחון ישראל. יכול להיות שהוא מוטרד מהנפילה בסקרים".

בנאום שנשא ביום שישי בכנס מסחרי בתל אביב גיבה ליברמן את מאמציו של שר החוץ האמריקני להגיע להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים ותקף בנט על התבטאויותיו האחרונות נגד תהליך השלום. "קרי ידיד אמת של ישראל, הוא מוביל את התהליך בצורה נכונה ויש לו זכות לדעה אחרת מזו של נפתלי בנט המתלהם", אמר ליברמן. "על כל דבר יש לבנט הערות. אני רואה אותו רץ למיקרופונים אבל לא רץ לאופוזיציה. אני שומע תחרות מי יותר בוטה ומתלהם נגד קרי, מה החוכמה בלהפוך ידידים לאויבים?".

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו, לא מזיז לנו מחמאות מהאמריקנים". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

ליברמן התייחס גם לדיון מעל כלי התקשורת באפשרות לשנות את הרכב הקואליציה, והבהיר כי הוא מתנגד לכך: "אין אופציה כזו. כל מי שמדבר על זה, שיידע שאנחנו לא ניתן יד לשום שינוי קואליציוני". את הדיבורים בנושא כינה ליברמן "לא רציניים". הוא קרא לחברי הקואליציה "להרגיע" את המתיחות ביניהם. ליברמן שיגר חצי ביקורת מרומזים יותר גם לעבר מפלגת הבית היהודי, ואמר לשומעיו: "דמיינו חברה מסחרית שחברי הדירקטוריון שלה משמיצים אחד את השני ומדליפים אחד נגד השני. חברה כזו תיכשל". לסיכום דבריו, אמר ליברמן כי "בין אחדות השטחים לאחדות העם – אני בוחר באחדות העם", ועם זאת הדגיש: "אנחנו בעד הסכם עם הפלסטינים, אבל לא בכל מחיר".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully