וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף במרכז הרצועה; פעיל טרור על אופנוע נפצע קשה

בתקיפה בדיר אל-בלח נפצע פעיל מוועדות ההתנגדות העממית, שהיה אחראי לירי רקטות. לפי הפלסטינים, אדם נוסף נפצע. יעלון: "אם חמאס לא יכפה מרותו, נדע לגבות גם ממנו מחיר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פעיל טרור מוועדות ההתנגדות העממית נפצע הבוקר (ראשון) באורח קשה מאוד בשעה שרכב על אופנועו, בתקיפה של חיל האוויר בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. הפעולה נעשתה בשיתוף השב"כ. לפי דיווחים פלסטיניים, אדם נוסף נפצע בתקיפה.

מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר. GettyImages
מטוס F16 של חיל האוויר/GettyImages

מדובר צה"ל נמסר כי הפעיל, עבדאללה חרטי, בן 29, השתתף בירי רקטות לעבר ישראל ובתכנון פיגועי ירי תלול מסלול נוספים. "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון לביצוע פעילות טרור. צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל. רק אמש שוגרה לעבר הנגב המערבי רקטה, וזו התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב ללא נפגעים או נזק.

חרטי, תושב מחנה הפליטים נוסייראת, היה מעורב בשנים האחרונות בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועים מסוגים שונים נגד ישראל ברצועת עזה וכן בגבול סיני. בין היתר, הוא שיתף פעולה עם ארגון הג'יהאד העולמי "אנצאר בית אלמקדס" הפועל בחצי האי המצרי, ואשר היה אחראי לפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 וכן לירי רקטות לעבר העיר אילת כמה וכמה פעמים, האחרונות בסוף ינואר.

עוד בוואלה! חדשות:
מאז אוקטובר: 6 מכוניות התפוצצו בשכונות מגורים
הרשימה המלאה: האם גם אתם זכאים לאזרחות ספרדית?
ראש ה-CIA לשעבר: "החזקתו של פולארד - אנטישמיות"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פעיל ג'יהאד נפצע קשה בתקיפת חיל האוויר בעזה. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בחודש שעבר, שבה נהרג פעיל הג'יהאד האיסלאמי אחמד סעד/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לתקיפה, ואמר בישיבת הממשלה השבועית כי "מדיניות התקיפה שלנו נגד הטרור מתמצה בעיקרון פשוט: מי שפוגע בנו, דמו בראשו".

שר הביטחון משה יעלון הגיב גם הוא על התקיפה. "לא נסבול את שיבוש חיי אזרחינו ונפעל בעוצמה אל מול כל מי שיפגע או ינסה לפגוע במדינת ישראל", אמר. "נמשיך לרדוף בנחישות אחר כל פעיל טרור שינסה לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, ונגרום לו לשלם מחיר כבד מאוד. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועת עזה, ואם הוא לא יידע לכפות את מרותו בשטחו, נדע לגבות גם ממנו מחיר. נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ועל שגרת חיים תקינה בדרום", הוסיף שר הביטחון.

לפני כשלושה שבועות חיסל חיל האוויר בשיתוף השב"כ את אחמד מחמד ג'מעה חליל זעאנין, מחבל פלסטיני בן 22 בעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה. זעאנין היה מעורב בירי רקטות לעבר ישראל – בין היתר מיד אחרי הלוויית ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות שקמים – ובמעשי טרור נוספים. קרוב משפחתו, מחמוד זעאנין, נהרג גם כן בתקיפה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הם נהרגו בעת שנסעו במכונית בצפון רצועת עזה. הסיכול יצא לפועל על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שירות הביטחון הכללי.

שלושה ימים קודם לכן ירה כלי טיס של חיל האוויר טיל לעבר פעיל הג'יהאד האיסלאמי אחמד סעד בן ה-22, וזה נפצע באורח קשה, יחד עם ילד בן 12 שנפצע באורח בינוני. הוא נפגע בעת שרכב על אופנוע בין השכונות שייח רדואן לג'בליה בצפון רצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "סעד עסק בימים האחרונים בירי רקטות לעבר יישובי ישראל ובתכנון פיגועי ירי תלול מסלול נוספים". כמו כן נטען כי היה אחראי באופן אישי לירי רקטות לעבר אשקלון וכן בהטמנת רקטות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully