וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לשעבר: "החזקתו של פולארד - אנטישמיות"

9.2.2014 / 2:02

ג'יימס וולסי הצטרף לשורה של בכירי הממשל לשעבר שקראו לרשויות בארה"ב לשחרר את המרגל היהודי-אמריקני. "אם הוא לא היה יהודי שריגל עבור ישראל, היה הוא יוצא לחופשי מזמן"

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
"מרגלים שביצעו עבירות דומות למען בעלות ברית של ארה"ב, כגון דרום קוריאה ויוון, נענשו פחות בחומרה". פולארד/רויטרס

הולכים וגוברים הקולות בארצות הברית בעד שחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד: אל שורה של בכירי ממשל לשעבר שקראו לשחרר את פולארד ללא דיחוי, הצטרף אמש (שבת) גם ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי, שטען כי ההחלטה להמשיך להחזיק את פולארד בכלא נובעת בין היתר מאנטישמיות. וולסי כבר הביע תמיכה בעבר בשחרור פולארד, אך הדברים שאמר אמש הינם ככל הנראה ההתבטאות החריפה ביותר של בכיר אמריקני לשעבר בסוגיה הטעונה.

וולסי הסביר בראיון ששודר בערוץ 10 כי מעשיו של פולארד אמנם חמורים, אך בחלוף כמעט שלושה עשורים, הגיעה העת לשחררו. הוא הוסיף כי מרגלים שביצעו עבירות דומות למען בעלות ברית של ארה"ב, כגון דרום קוריאה ויוון, נענשו פחות בחומרה. וולסי אמנם התנגד לשחרור פולארד בעת כהונתו כראש סוכנות הביון המרכזית, בשנים 1993-1995, אך הוא סבור כי המשך ההתנגדות לשחרורו של פולארד נובעת בין היתר מאנטישמיות, וכי אם פולארד לא היה יהודי שריגל עבור ישראל, הוא היה יוצא לחופשי כבר לפני שנים.

עוד בוואלה! חדשות:
מאז אוקטובר: 6 מכוניות התפוצצו בשכונות מגורים
מסר מרגיע? "חמאס פרש כוחות לעצור הרקטות"
בכיר בצבא איראן: אניות קרב בדרכן לחופי ארה"ב

סמואל לואיס כשגריר ארה"ב בישראל עם ראש הממשלה דאז מנחם בגין 1977. AP
"אני שמח שהוא ישב בכלא, אבל 29 שנים זה מספיק". לואיס עם ראש הממשלה לשעבר בגין/AP

קיצור עונשו של פולארד זכה לאחרונה לתמיכה פומבית מדיפלומטים אמריקנים בכירים שהתנגדו בעבר למהלך. אליוט אברמס, שכיהן כסגן היועץ לביטחון לאומי בממשל בוש, אמר בראיון לערוץ I24NEWS כי לאחר 29 שנים בכלא, אי אפשר שלא להשוות את פולארד למרגלים אחרים שריגלו לטובת בעלות בריתה של ארה"ב, ובשורה התחתונה - אף אחד מהם לא ישב בכלא תקופה כל כך ממושכת. הוא אמר כי לדעתו ישנה הצדקה הומניטרית לשחרור פולארד.

לפני כחודש אמרו שני שגרירי ארה"ב לשעבר בישראל בראיונות עם וואלה! חדשות כי גם הם תומכים בשחרור פולארד. השגריר לשעבר סם לואיס, שכיהן בתפקיד בעת שפולארד ביצע את עבירות הריגול שבגינן הוא כלוא כעת, הסביר לוואלה! חדשות כי "הוא בגד בנו ואני שמח שהוא ישב בכלא, אבל 29 שנים זה מספיק". לואיס קרא לשחרר את פולארד מטעמים הומניטריים.

לעומת לואיס, אמר השגריר לשעבר תום פיקרינג, שכיהן בתפקיד כאשר פרשת פולארד נחשפה, שהעילה לשחרור המרגל היא תרומת המהלך למשא ומתן הישראלי-פלסטיני. פיקרינג הסביר כי אם שחרור פולארד יסייע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל החלטות קשות בתחום המדיני, על הנשיא אובמה לשחררו. "השגת התקדמות בתהליך השלום חשובה הרבה יותר מלהמשיך להחזיק את פולארד בכלא", אמר. שני השגרירים לשעבר נחשבים מקורבים לממשל אובמה, ושניהם התנגדו בעבר נחרצות לשחרור פולארד.

למרות הקולות למען שחרור פולארד, נכון לעת עתה אין שינוי בעמדה האמריקנית הרשמית בנושא. גורמים מדיניים בישראל אמנם אמרו ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, התחייב להעלות את הסוגיה בפני הנשיא אובמה במסגרת הדיון על הסכם המסגרת הישראלי-פלסטיני, אך גורמים רשמיים בארה"ב מיהרו לצנן את ההתלהבות ולהבהיר שאין כל תכניות לשחרר את פולארד בקרוב. עם זאת, פעילים למען שחרורו מקווים כי התגברות הקריאות מתוך המדינה לשחררו ישפיעו על עמדת הממשל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully