וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות ד"ר האוס: רופאים הצילו חולה מזיהום מסתורי

הצוות הרפואי בבית חולים בגרמניה ניצב חסר אונים מול גבר בן 55, שליבו קרס. אולם, כשנזכרו באבחנה של הרופא באחד מפרקי הסדרה הפופולרית, הורו על טיפול שהציל את החולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו לורי כד"ר גרגורי האוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש מאי 2012 הגיע גבר בן 55 למרפאה בעיר מרבורג שבגרמניה, כשהוא סובל מכשל חמור בלבו. אולם, על פי דיווח שלשום (שישי) בעיתון "לוס אנג'לס טיימס", זו לא הייתה הבעיה הרפואית היחידה ממנה הוא סבל. בתום סדרת בדיקות שנעשו לו, גילו הרופאים כי האיש סובל מתסמונת מסתורית, אשר פוגמת באופן משמעותי בראייתו ובשמיעתו, ואף גורמת לו לסבול מחום גוף גבוה במיוחד. הרופאים הנבוכים לא הצליחו למצוא פתרון למצבו, ולכן הפנו אותו למרפאה אחרת באחת האוניברסיטאות בעיר. הצוות הרפואי במרפאה זו שם לב לנקודה מעניינת בתיק הרפואי של האיש: ב-2010 הירך המלאכותית שלו, העשויה מקרמיקה, הוחלפה בירך עשויה מתכת.

עוד סיפורים שאסור לפספס:
תיעוד: המל"ט הסודי של הבריטים נחשף לראשונה
תיעוד: כלבי הגישוש של ארה"ב - בשבי טליבאן
האודיסאה המטורפת של הדייג ששרד 13 חודשים בים

עובדה זו הזכירה להם פרק מתוך סדרת הטלוויזיה האמריקנית הפופולארית "ד"ר האוס". באותו פרק, אמה של המנהלת האדמיניסטרטיבית של בית החולים סובלת ממחלה מסתורית שגרמה לה להתעלפויות, ולקצב פעימות הלב שלה להרקיע שחקים. האבחנה של ד"ר האוס, הייתה כי מדובר במקרה של זיהום מתכת, שמקורו בירך מלאכותית.

הרופאים הגרמנים החליטו לאמץ את אבחנתו של הרופא הטלוויזיוני, ובתום בדיקות שונות שנעשו לחולה, אכן גילו סימנים של זיהום ליד הירך המתכתית, והורו על טיפול כימי להסרת הזיהום. לאחר שהזיהום הוסר, האיש נשלח למרפאה אורתופדית, כדי שהירך שלו תוחלף חזרה לכזו העשויה מקרמיקה ולא ממתכת, וזמן קצר אחר כך, מצבו של האיש אכן החל להשתפר.

האוס היא סדרת דרמה רפואית אמריקנית ששודרה במשך שמונה עונות, בין 2004 ל-2012. הדמות הראשית בה היא ד"ר גרגורי האוס, אותו גילם השחקן יו לורי, אשר נודע בתור גאון רפואי עם שיטות עבודה שנויות במחלוקת. הסדרה זכתה לביקורות רבות ולאחוזי צפייה גבוהים, ובין העונה השנייה לרביעית היא אף הייתה אחת מעשר התוכניות הנצפות ביותר בארצות הברית. הפרק המדובר עליו התבססו הרופאים הגרמנים באבחנתם, שודר בפברואר 2011 במהלך העונה השביעית.

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully