וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל זעמה: "ההתבטאות בגנות האיחוד אינה מקובלת"

בתגובה לסרטון שבו סיננה סגנית שר החוץ האמריקני "שהאיחוד ילך לעזאזל" בהתייחס לטיפולו במשבר באוקראינה, הביעה הקנצלרית גינוי חריף והעניקה גיבוי למאמציה של אשטון

רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (שישי) כי ההתבטאות שהשמיעה ויקטוריה נולנד, סגנית שר החוץ האמריקני, כלפי טיפולו של האיחוד האירופי במשבר באוקראינה "אינה מקובלת לחלוטין". בהודעה מטעם ממשלת גרמניה נמסר כי מרקל תומכת בצורה מלאה במאמציה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לפתור את המשבר המתחולל באוקראינה.

בסרטון שהודלף על ידי גורם אנונימי מפגישה בין נולנד לבין שגריר ארה"ב אוקראינה, נשמעת סגנית שר החוץ האמריקני לענייני אירופה ואסיה כשהיא מגדפת את האיחוד. "שהאיחוד ילך להזדיין", אמרה נולנד. "אני לא אתייחס למה שנאמר בשיחה דיפלומטית סגורה", הצהירה נולנד לאחר פגישה עם נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' בקייב.

אנגלה מרקל התקשרה בכעס לאובמה לאחר שגילתה שארה"ב ציטטו לשיחות הטלפון שלה. רויטרס
המתיחות מההאזנות נמשכת בפרשה חדשה. אובמה ומרקל/רויטרס

הסרטון שכולל את השיחה הועלה ליו-טיוב ב-4 בפברואר, יום לפני שנולנד הגיעה לקייב בירת אוקראינה, על מנת להיפגש עם בכירי השלטון, בהם הנשיא ויקטור ינוקוביץ' ושר החוץ לאוניד קוז'רה – וגם עם נציגי האיחוד האירופי. ארה"ב מפעילה מאמצים רבים בתקופה האחרונה על מנת לפתור את המשבר במדינה – בה מתחוללת מחאה המונית נגד המשטר בשל התקרבותו לרוסיה על חשבון המערב. בוושינגטון מאמינים שמאחורי ההדלפה עומדים גורמים רוסים – שמטרתם לחשוף את הקשר הטעון לעתים בין האיחוד האירופי לבין ארה"ב, כדי להביך את יריביה המערביים של רוסיה בזירה הבינלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

את הווידאו העלה משתמש שכינה עצמו "המריונטות של מיידן" (הכיכר במרכז קייב שבה התבצרו מתנגדי המשטר הדורשים מהממשלה לחתום על הסכם עם האיחוד האירופי ולהדיח את ינוקוביץ'). בווידאו נשמעת שיחה בין נולנד לבין השגריר האמריקני באוקראינה ג'פרי פיאט – בה השניים דנים במתווה אפשרי של הסכם בין ממשלתו של ינוקוביץ' לבין האופוזיציה האוקראינית. נולנד נשמעת אומרת לפיאט שהיא דנה ברעיון עם נציג האו"ם ג'פרי פלטמן, שהבטיח למנות נציג לקדם את ההסכם.

היא מוסיפה שגם שליח האו"ם באוקראינה רוברט סרי אמור להיכנס לתמונה כדי לקדם את ההסכם. בהמשך, מעידה נולנד על חוסר שביעות הרצון שלה מהצד שאמור לעמוד לצדה של ארה"ב ומסננת, "ואתה יודע, שהאיחוד האירופי ילך להזדיין".

עוד על המשבר באוקראינה
אופוזיציונר עו?נה באוקראינה: "מסמרו אותי לדלת"
הפגנות? נשיא אוקראינה יצא לחופשת מחלה
מלחמת התשה בקייב: חתונה והלוויה בעיר הבוערת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully