וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה שעשויה להציל את מפוטרי "נגב טקסטיל"

רמי שני

7.2.2014 / 9:46

לפני כמה חודשים סגר את שעריו המפעל שפעל בשדרות, ו-50 עובדיו נאלצו לעזוב. מאמצים שנעשים להסבו למפעל מחזור מזרנים, עשויים להשיב את המפוטרים לעבודה - גם אם שונה במקצת

מפעל נגב טקסטיל. אוגוסט 2013. רמי שני
מפעל "נגב טקסטיל"/רמי שני

לפני כמה חודשים נסגר מפעל "נגב טקסטיל" בשדרות, והעובדים המסורים, שנאבקו ממושכות למען הצלת מקום עבודתם - פוטרו. אולם, כעת מסתמנת תפנית מעניינת בעלילה, אשר עשויה להביא לכך שהמפוטרים ישובו למקום עבודתם הקודם, אם כי בשינוי קל: במקום מפעל הטקסטיל המוכר, הם יעבדו במפעל למחזור מזרנים.

עוד בוואלה! חדשות:
החרדים מאיימים: "מתאבדים ימסרו נפש למען התורה"
תקדים: דרש שחיות יאכלו גופתו - ויוכל להיקבר בים
יעלון ביטל את קבלת הפנים המסורתית ביום העצמאות

את היוזמה המקורית לשינוי ייעודו של המפעל, מוביל נשיא חברת המזרנים "הולנדיה", אבי ברססט, הפועל לקבל לידיו את מתחם מפעל "נגב טקסטיל" כדי להופכו למפעל מחזור. "חשבתי שאחזיר את העובדים שפוטרו הביתה, למקום המוכר להם. הם הרי ייקלטו כאן הכי טוב". הסביר ברססט, תושב העיר שדרות.

תחום מחזור המזרנים צובר לאחרונה תאוצה משמעותית במדינות העולם המערבי. ברססט החל ללמוד את הנושא בהולנד, שם לדבריו פעלו כדי לקדם חקיקה בנושא המחזור. פעילותו עתה נעשית בשיתוף עם השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, תושב שדרות אף הוא. הכוונה היא להשקיע כשני מיליון אירו בהבאת ציוד לפירוק ומחזור מזרנים נוסף על קליטת 50 עובדי "נגב טקסטיל".

"נפטרים בארץ מכמות של כ-600 אלף מזרנים בשנה", אמר ברססט, שאף זוכה לרוח גבית מצד שירותי הכבאות וההצלה - שטוענים כי מזרנים המאוחסנים במחסנים ובמרתפים מהווים סכנה בטיחותית. "חקיקה, יחד עם חינוך והסברה נכונים, יכולים לעשות את העבודה, ולהביא לכך שהכמות הזו תוכל להגיע למפעל המחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully