וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת על התלמידה מטבעון: "מגיע לה לייק גדול"

6.2.2014 / 0:08

השרה פגשה את ספיר סבח, וכתבה כי היא "אמיצה". גולשים הגיבו: היא קראה להרג ערבים. לבנת ציינה פיטורי מורה שהתנגד להתנתקות, ולא הזכירה כי כיהנה כשרת החינוך באותה תקופה

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג; עריכה: מיכאל ברגמן

(בשבוע שעבר: המורה ורטה קרא למורים "להביע דעתם ללא פחד")

שרת התרבות והספורט לימור לבנת התייחסה אתמול (רביעי) לפרשת המורה אדם ורטה, שזומן לשימוע עקב הבעת דעות שמאלניות לכאורה, ובדף הפייסבוק שלה שיבחה את ספיר סבח, התלמידה שהתלוננה לשר החינוך שי פירון על דבריו של ורטה. סבח נענתה להזמנה של כמה ח"כים וביקרה אתמול בכנסת, שם הביעו רבים מהם תמיכה במעשיה.

"פגשתי היום בכנסת את התלמידה ספיר סבח, אשר חשפה את פרשת המורה אדם ורטה אשר איכשהו כלי תקשורת רבים, וגם מורים וחברים שלו ניסו לשכנע, וגם כופפו בסוף את משרד החינוך ואת רשת אורט, שמותר לו לומר בכיתה לתלמידיו, שהם קהל שבוי שלו, ומבחינתם הוא המחנך, הוא המודל להערכה ואולי להערצה, שהוא נותן להם ציונים, ובכן שמותר לו לומר להם את דעותיו הרדיקליות והכול בסדר", כתבה לבנת, והוסיפה: "אז זהו, שלא הכול בסדר. בהתנתקות פוטר מורה ימני שהתנגד להתנתקות. ברור. כי הוא ימני. שוב. הכול לפי הצד הפוליטי. אליטה של משטרת המחשבות".

עוד על פרשת המורה אדם ורטה:
לאחר שהתנצל: המורה ה"שמאלן" לא יפוטר
דת, שואה וצה"ל: "חומרי הנפץ" של שי פירון
אולי צה"ל הוא הצבא השני הכי מוסרי בעולם. דעה

הפוסט שפרסמה השרה לבנת בדף הפייסבוק שלה

יצוין כי לבנת עצמה הייתה שרת החינוך בזמן ההתנתקות, ותמכה בנסיגה מרצועת עזה ומצפון השומרון. לסיום כתבה לבנת על ביקורה של סבח במשכן: "לחצתי את ידה ובירכתי אותה על אומץ לבה. מגיע לה לייק גדול!".

ואולם, גולשים רבים הגיבו לפרסום של לבנת, ואמרו שסבח קראה להרג ערבים והתבטאה בצורה גזענית. לכך ענתה לבנת: "תודה על התגובות, ואני מבקשת להבהיר. כמובן שלא רק שאינני תומכת בקריאת להרוג ערבים או כל מיני דיבורים חמורים מסוג זה, בין אם נאמרו על ידי ספיר סבח, ובין אן נאמרו על ידי אחרים, אלא שאני מתנגדת לכך בכל לבי. זוהי גזענות מכוערת ואני מגנה אותה בכל לבי. את ספיר סבח אני משבחת על אומץ לבה לצאת נגד מורה שלדעתי עשה מעשה פסול. לא קל לצאת נגד מורה. זה מעורר חששות ופחדים. לחצתי את ידה בשל כך".

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully