וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלה מסתורית הורגת את "אריות המצולות" של הים

מחלה קטלנית ולא מזוהה גורמת לעשרות אלפי כוכבי ים באוקיינוס השקט לקפח את חייהם, לאחר שזרועותיהם נתלשות מגופם. מדענים סבורים כי אניות ששטות באזור מפיצות את המגפה

כוכבי ים מתים ממחלה מסתורית באוקיינוס השקט. ShutterStock
12 מינים שונים של כוכבי ים נדבקו בנגיף/ShutterStock

מדענים גילו לאחרונה כי עשרות אלפי כוכבי ים באוקיינוס השקט סובלים ממחלה מסתורית, הגורמת למותם. על פי המדענים, המוות נגרם לאחר שזרועותיהם של הכוכבים נתלשות מגופם. הממצאים חשפו כי כוכבי הים החולים מפתחים פצעים על גופם ומתחילים לסובב את זרועותיהם בכיוונים מנוגדים, עד אשר הן נתלשות מגופם. בשל העובדה שכוכבי הים אינם יכול להצמיח זרועות חדשות בצורה מהירה - הם מתים תוך 24 שעות בלבד.

לטענת המדענים שחקרו את התופעה הנדירה, 12 מינים שונים של כוכבי ים נדבקו בנגיף, שאותו הם מכנים "סינדרום החיסול של כוכבי הים". הדיווחים על אודות הכוכבים המבותרים הגיעו גם מהחוף המערבי וגם מהחוף המזרחי של ארצות הברית. כפי הנראה, המחלה משתוללת באזור החוף שבין אלסקה לבין סן דייגו. ההנחה הרווחת היא כי ספינות שהגיעו מצדו השני של הגלובוס אחראיות להפצת המגיפה. המדענים מסתמכים על העובדה שמוקדי המחלה נמצאים במרכזם של נתיבי שיט גדולים שעוברים באוקיינוס השקט.

לחיסולם של כוכבי הים יש השפעה רבה על המערכת האקולוגית של האוקיינוס, בשל העובדה שהם נחשבים לטורף על. הם מכונים "אריות המצולות", והתפריט שלהם כולל רכיכות, סרטנים ומלפפוני ים. כמו כן, הם נחשבים כמין מפתח במערכת האקולוגית התת-ימית, ויש להם תפקיד מרכזי בעיצוב ובשמירה על המגוון הביולוגי באוקיינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully