וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קבלן מוכר שיחד גורם בעיריית ראשון לציון

3.2.2014 / 11:44

עקב חשד לאי-סדרים בתחום התכנון והבנייה בראשון לציון פשטו חוקרי להב 433 על משרדי העירייה. הקבלן חשוד שהעניק טובות הנאה לעו"ד שעבד עבור העירייה בתמורה להיתרי בנייה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

חשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון: תשעה בני אדם נעצרו הבוקר (שני) לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות על פקודת העיריות. בין העצורים, קבלן מוכר שחשוד שהעניק טובות הנאה ושוחד לעורך דין ששימש יועץ משפטי חיצוני בעיריית ראשון לציון ובעיריית רחובות, בתמורה לקידום היתרי בנייה חריגים.

עו"ד רועי בר היועץ המשפטי של עיריית ראשון לציון החשוד במעורבות בפרשת שוחד בעיריית ראשון לציון. ינואר 2014. דרור עינב
עו"ד רועי בר בדיון בהארכת מעצרו, היום/דרור עינב

שוטרי יחידה להב 433 ערכו פשיטה על בניין עיריית ראשון לציון, על משרדי הוועדה לתכנון ובנייה בעיר ועל משרדי החברה הכלכלית העירונית. עורך הדין, רועי בר, אחד מהמוכרים בתחומו, הוא החשוד המרכזי בפרשה. מלבד הקבלן המוכר נעצרו כמה קבלנים נוספים שלכאורה באו עמו במגע. בצהריים הוארך בארבעה ימים מעצרו של בר. מעצרם של חמישה חשודים נוספים בפרשה הוארך עד מחר בערב והם ישוחררו בתנאים מגבילים.

הסיפורים החמים בחדשות:
שני הרוגים בפיצוץ במכונית בפתח תקווה
מוסקבה: אדם רצח שוטר ומתבצר עם תלמידי תיכון
גם הכינרת "סובלת" מהיובש: עלתה ב-11 ס"מ בינואר

חוקרי היחידה הגיעו הבוקר בתום חקירה סמויה לבתיהם של החשודים ועיכבו אותם לחקירה. החשד המרכזי מתמקד בעורך הדין, שבמשך שנים נהג לנצל את משרתו בעיריות ראשון לציון ורחובות. העיריות שכרו את שירותיו, כיוון שמדובר באחד מעורכי הדין המומחים בתחומם בענייני תכנון ובנייה בארץ. התלונות הועברו ליחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, זאת בעקבות שורה של אי סדרים במסמכים הקשורים לוועדות תכנון ובנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
החשודים בפרשת שוחד בעיריית ראשון לציון בהארכת מעצר בביהמ"ש השלום, כפר סבא. ינואר 2014. דרור עינב
הקבלנים החשודים בדיון בהארכת מעצרם/דרור עינב

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה העוסקת באירועים שאירעו לפני למעלה מעשור ולא באירועים מהעת האחרונה. עיריית ראשון לציון מסייעת לחוקרי המשטרה ותעמיד את כל הדרוש לעיון כדי להגיע לחקר האמת. העירייה פועלת בשקיפות ובמקצועיות ותמשיך לפעול כך גם בעתיד".

עו"ד רונאל פישר, בא כוחה של עיריית רחובות, מסר בתגובה: "לעיריית רחובות נודע כי יועץ משפטי חיצוני שעבד עמה פעל לכאורה בניגוד עניינים. מיד עם היוודע הדבר, וללא כל קשר לחקירת משטרה, הוחלט לבדוק את העניין עד תום ובסיום הבדיקה, נשלח ליועץ החיצוני מכתב לסיום התקשרותו עם העירייה. המשטרה תזכה לשיתוף פעולה מלא בכל עניין שמרשתי תתבקש לו".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully