וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ניו יורק שמט את הנביא השעיר

דה בלאזיו ציין את "יום המרמיטה", שבו מנבא המכרסם השעיר אם החורף האמריקני קרוב לסיומו או לא. על אף שביקש לפתוח דף חדש ביחסים עם החיה, היא מיהרה לברוח. ומה ניבאה?

צילום מסך

חודש אחרי שנכנס לתפקידו, סופג ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו את "הצבעת האי-אמון" הראשונה. דה בלאזיו הגיע בשעת בוקר מוקדמת אתמול (ראשון) לגן החיות בסטטן איילנד, על מנת לציין את יום המרמיטה – אירוע חריג למדי שהפך למסורת ארוכת שנים, ובמסגרתה "מנבאות" מרמיטות אם החורף יסתיים מוקדם מהצפוי – או יימשך חודש וחצי נוספים. אלא שצ'אק המרמיטה לא התרגש כל כך מהאישיות שביקשה להחזיק בו, וזינק מידיו מבלי שהנוכחים המשועשעים הספיקו לצלם את הרגע כראוי.

רגע לפני שעזב המכרסם השעיר את ידיו של ראש העיר, הזכיר דה בלאזיו תקרית מצערת הרבה יותר ב-2009, אז נשך צ'אק את אצבעו של ראש העיר הקודם, מייקל בלומברג. "צ'אק וקודמי בתפקיד לא תמיד הסתדרו זה עם זה, בואו נהיה כנים לגבי זה", התלוצץ דה בלאזיו. "אבל אני מקווה שנוכל לפתוח כאן דף חדש, מערכת יחסים. אני מושיט יד לצ'אק, ומקווה שהוא ישקול ללחוץ אותה ולא לעשות בה דברים אחרים". כשהוא מאוכזב, וללא המרמיטה ביד, הוסיף: "צ'אק אמר את דברו. זו מציאות קרה ואכזרית, אבל החיים הם על פי המרמיטות, וכך גם המוות".

חגיגות יום המרמיטה בארצות הברית. 2 בפברואר 2014. AP
אלפים חגגו אתמול עם המרמיטה פיל בפנסליבניה/AP

המסורת המשונה שבמסגרתה מנבאות המרמיטות את עתידו של החורף – ואת חום גופם של האמריקנים – החלה כבר ב-1887, אולם התפרסמה ב-1993 בסרט "לקום אתמול בבוקר". ה"אגדה" מספרת כי אם מזג האוויר מעונן כשהמרמיטה יוצאת ממחילתה, החורף יסתיים בקרוב. ואולם, אם המרמיטה רואה את הצל של עצמה ונראית מפוחדת – החורף יימשך עוד שישה שבועות נוספים.

גם בעיירה Punxsutawney שבפנסילבניה, שם מציינים מדי שנה אלפי בני אדם את יום המרמיטה, הצטערו הנוכחים לשמוע כי ייאלצו להתמודד עם שבועות נוספים של קור ושלג, הודות ל"נבואה" של המרמיטה פיל – הגרסה המקומית והמפורסמת של צ'אק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חגיגות יום המרמיטה בארצות הברית. 2 בפברואר 2014. AP
לא ממש מדויק. פיל, רגע לפני זינוק/AP

לפי גן החיות בסטטן איילנד, שיעור הדיוק של צ'אק הוא מרשים למדי – 82%. הנבואות של פיל, לעומת זאת, התבררו בחלוף השנים כממוצעות ולא מדויקות. מרכז המידע הלאומי לאקלים בקרוליינה הצפונית מצא כי מ-1988 עד 2012, המרמיטה צדקה עשר פעמים וטעתה 15. בשנה שעברה, אגב, פיל לא ראה את הצל שלו. ומה קרה? פברואר היה אמנם חם מעט מהממוצע, אולם מרץ שבא אחריו היה דווקא קר באופן יחסי.

חגיגות יום המרמיטה בארצות הברית. 2 בפברואר 2014. AP
חגיגות יום המרמיטה בארצות הברית. 2 בפברואר 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully