וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטי ממשיך להסתבך: ידע על סקנדל הגשר בזמן אמת

AP

2.2.2014 / 14:00

בתחילת ינואר, טען מושל ניו ג'רזי כי הוא "נדהם" לגלות שעובדיו חסמו גשר ענק כדי לנקום ביריבו הפוליטי. אחד העובדים שפיטר - חברו הטוב מהתיכון - טוען כעת: המושל משקר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: כריסטי ב-9 בינואר, טוען שלא ידע על הפרשה)

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי דוחה בזעם את דברי מקורבו לשעבר, שטוען כי יש בידיו ראיות לכך שהמושל הרפובליקני שיקר לתקשורת בנוגע ל"סקנדל הגשר". עוזריו של כריסטי מואשמים בכך שיצרו פקק תנועה ענק באחד הגשרים העמוסים ביותר בארה"ב, במטרה לנקום בפוליטיקאי העומד בראש עיר קטנה, מכיוון שסירב להביע תמיכה פוליטית במושל.

הסתבכות נוספת בפרשת ברידג'-גייט: משרדו של כריסטי שיגר אמש (שבת) מכתב לתומכיו ולתורמים הגדולים של הקמפיין שלו, וכתב כי המקורב לשעבר, דיוויד וילדסטיין, הוא אדם ש"יעשה ויאמר הכל כדי להציל את עצמו". וילדסטיין הוא האדם שהורה בסוף השנה שעברה על סגירת הנתיבים בגשר ג'ורג' וושינגטון, המקשר בין ניו ג'רזי למנהטן. במכתב שפרסם ביום שישי עורך-דינו של וילדסטיין, נכתב כי יש "ראיות" לכך שהמושל ידע היטב על חסימת הגשר - בזמן אמת.

דבריו של וילדסטיין סותרים את טענותיו של כריסטי, שהבהיר כי נודע לו על כך רק מכלי התקשורת. כריסטי אמר כי הוא פיטר את העוזרים שהיו אחראים לסגירת הגשר – בהם וילדסטיין - ואמר כי הוא "המום" מהגילויים לפיהם הם עשו זאת כדי לנקום ביריביו הפוליטיים.

וילדסטיין היה הראשון מארבעה עובדים בממשל של ניו ג'רזי שפוטרו ממשרתם אחרי חשיפת הסקנדל. הוא וכריסטי היו חברי ילדות: השניים למדו יחד בתיכון, ובבגרותם מינה המושל את חברו הטוב לעמוד בראש רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי. ההוראה שיצאה ממשרדו של כריסטי לסגור את הגשר הגיעה ישירות אל וילדסטיין.

פרשנות: חלום הנשיאות של מושל ניו ג'רזי נקבר מתחת לגשר
כריסטי במסיבת עיתונאים בינואר: אני נבוך ומושפל מהחשיפה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי בהכנות למשחק הסופר-בול. מנהטן, 1 בפברואר 2014. רויטרס
כריסטי, אמש במנהטן. ספג את שריקות הבוז בפנים חתומים/רויטרס

השערורייה פרצה לפני חודש. תכתובות שפורסמו בעיתונות האמריקנית חשפו כיצד לשכתו של כריסטי הורתה להציב מחסומים בשניים משלושת המסלולים המובילים מהעיר פורט לי לעבר הגשר. החסימה יצרה פקקי תנועה ענקיים באזור במשך חמישה ימים, במטרה לנקום בראש העיר פורט לי, שסירב לתמול בכריסטי, בשעה כשהתמודד לכהונה נוספת כמושל.

במסיבת עיתונאים ב-9 בינואר, כריסטי הגדיר את עצמו כקורבן של הפרשה. הוא סיפר כיצד גילה בתדהמה שסגנית ראש הלשכה שלו, ברידג'ט קלי, שלחה הודעות לווילדסטיין, והורתה לו: "הגיע הזמן לעשות קצת בעיות תנועה בפורט לי". הוא הוסיף כי הוא ודיוויד וילדסטיין מעולם לא היו חברים בתיכון ו"אפילו לא החליפו מבט במסדרון".

גשר ג'ורג' וושינגטון המחבר בין ניו יורק לניו ג'רזי. GettyImages
גשר ג'ורג' וושינגטון. מנתיבי התעבורה העמוסים בארה"ב/GettyImages

במפלגה הרפובליקנית עדיין מהססים כיצד להגיב להסתבכות האחרונה בפרשה, שמסכנת את עתידו הפוליטי של כריסטי, הנחשב למועמד הבולט לנשיאות ב-2016. ועוד לפני הבחירות לנשיאות, הרי שכריסטי חשוב במיוחד לרפובליקנים גם השנה, כדי לגייס כספים לקראת הבחירות לקונגרס שייערכו בתחילת חודש נובמבר.

"זה לא טוב עבורו", אמר מאט ביינון, פעיל המפלגה הרפובליקנית. "ככל שהסיפור הזה מתמשך, כך מצבו של כריסטי מחמיר. אם זה עדיין יהיה בכותרות בשנה הבאה, תהיה לו בעיה להתבלט. המושל כריסטי יצטרך לחשוב לעומק אם להתמודד לנשיאות".

כריסטי נמנע מלצאת לתקשורת בימים האחרונים. היום בלילה (בין ראשון לשני) ניו ג'רזי תארח את משחק הסופר-בול. אמש, בטקס ההכנה שנערך במנהטן, הוא זכה לשריקות בוז, אך שמר על פנים חתומות.

מאט מקוויבאק, יועץ של המפלגה, סבור מצד שני כי עתידו של כריסטי לא ייפגע, כל עוד המושל ישמור על כנות לגבי מה שידע על השתלשלות הפרשה. השאלה המסקרנת ביותר כרגע היא האם וילדסטיין יקבל מעמד של עד מדינה, ובתמורה ימסור את גרסתו המלאה להשתלשלות הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully