וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הקורבן של נוקס: "להסגיר אותה מארה"ב"

יום לאחר שבית משפט באיטליה החליט להרשיע את "הרוצחת הסקסית" בפעם השנייה, בני משפחתה של הנרצחת, מרדית' קרצ'ר, מגיבים: "מקווים שאנחנו קרובים יותר לסוף"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בני משפחתה של מרדית' קרצ'ר, הסטודנטית שנרצחה באיטליה ב-2007, הגיבו היום (שישי) להרשעתה של אמנדה נוקס במעשה. במסיבת עיתונאים שכינסו בפירנצה, קראו אחיה של קרצ'ר להסגיר את נוקס מארצות הברית לאיטליה לריצוי עונשה.

"אם מישהו נמצא אשר ומורשע ברצח, ואם קיים הסכם הסגרה בין שתי המדינות, אני לא רואה מדוע שלא יעשו זאת", אמר אחיה של קרצ'ר, לייל, במסיבת העיתונאים. "אני משער שהדבר יהווה תקדים בעייתי אם מדינה כמו ארצות הברית תחליט שלא לעמוד בחוקים שהיא בעצמה דורשת כשהיא מבקשת את הסגרתם של עבריינים מורשעים ממדינות אחרות. זה יעמיד אותה במצב משונה לא לעשות זאת".

עוד על אמנדה נוקס:
האקס של "הרוצחת הסקסית": "המין לא היה משעמם"
"הרוצחת הסקסית": "מעולם לא השתתפתי באורגיה"
"הרוצחת הסקסית" מדברת: "שיראו בי אדם שוב"

אמנדה נוקס. Creative Commons
נוקס/Creative Commons

אחותה של קרצ'ר, סטפני, הוסיפה כי המשפחה עדיין נמצא במסע לחיפוש אחר האמת. "ייתכן שלעולם לא נדע באמת מה קרב באותו לילה, וזה משהו שנצטרך להשלים אתו", אמרה האחות. "פסק הדין אושר הפעם, כך שאנחנו מקווים שאנחנו קרובים יותר לסוף ושנוכל להתחיל להיזכר במרידית' בתור מי שהיא הייתה".

כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי בן זוגה לשעבר של נוקס, שהורשע יחד עמה ברצח ונגזרו עליו 25 שנות מאסר, נעצר הבוקר על ידי רשויות החוק המדינה. על פי הדיווחים, הוא נעצר סמוך לגבול עם אוסטריה.

אתמול הודיע בית המשפט בפירנצה על ההחלטה להרשיע את נוקס בפעם השנייה ברצחוגזר עליה 28 שנות מאסר. "אני מפוחדת ועצובה בשל פסק הדין הלא-הוגן הזה", הגיבה נוקס להרשעה בהצהרה שנמסרה ממקום מושבה בבית אמה בסיאטל, ארצות הברית. "לאחר שנמצאתי חפה מפשע בעבר, ציפיתי ליותר ממערכת המשפט באיטליה. משפחתי ואני סבלנו מאוד מההליך השגוי הזה". היא הוסיפה כי גזר הדין הקשה "אינו מהווה נחמה למשפחת קרצ'ר".

נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה לשעבר סולסיטו, הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, שהייתה שותפתה של נוקס, תוך כדי תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות. במרץ האחרון הפך בית המשפט העליון באיטליה את ההחלטה והורה על קיום משפט חוזר.

הראיה המרכזית שהביאה להרשעה הראשונה של נוקס הייתה סכין מטבח, באורך 30 סנטימטרים, שנמצאה בדירתו של סולסיטו. תחילה נטען כי נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ושל נוקס על הסכין. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי ביחס לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דוח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין הייתה זניחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מרדית - מרדית קרצ'ר שנרצחה באיטליה. AP
קרצ'ר/AP

לפני כשלושה חודשים קבעה מומחית שמינה בית המשפט כי על הסכין לא נמצאו דגימות DNA של נוקס. לפי קביעתה, על הסכין לא נמצאו גם דגימות DNA של סולסיטו או של גואדה. סנגורה של נוקס, לוקה מאורי, הביע שביעות רצון מהעדות שתומכת בטענת ההגנה לפיה הסטודנטית האמריקנית עשתה שימוש בסכין לצורך הכנת אוכל בלבד. הוא הוסיף כי ראיה נוספת התומכת בטענה היא שהסכין לא נשטפה. "זה משהו חשוב מאוד", אמר לאחר העדות לסוכנות הידיעות AP. "זה אבסורד להשתמש בזה לרצח ולשים את זה בחזרה במגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully