וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כינור בשווי 3.5 מיליון דולר נגנב במילווקי

שודד חדר אל אחורי הקלעים של קונצרט בעיר, הימם את הנגן בשוקר חשמלי, וחטף מידיו את כינור הסטרדיוואריוס בן ה-300 שנה. "נגנבה מורשתנו התרבותית", אמר מפקד המשטרה

כינור סטרדיוואריוס. AP
כינור סטרדיוואריוס/AP

כינור סטרדיוואריוס יקר ערך בן 300 שנה נגנב השבוע מהנגן הראשי של התזמורת הסימפונית של מילווקי, במהלך שוד מזוין שאירע לאחר קונצרט במכללה מקומית. האירוע התרחש ביום שני האחרון. על פי המשטרה, השודד נכנס אל מאחורי הקלעים, השתמש בשוקר חשמלי כדי להמם את הנגן, פרנק אלמונד שמו, ועל ידי כך לקחת ממנו את הכינור, שערכו נאמד ב-3.5 מיליון דולרים וכינויו הוא "ליפינסקי", על שם הכנר הפולני קרל ליפינסקי.

בעוד אלמונד שוכב שרוע על הרצפה, השודד נס במהירות לרכב מסחרי שחיכה לו מחוץ לאולם הקונצרטים, ועזב את הזירה מבלי שנתפס. "המורשת התרבותית של מילווקי נגנבה באותו ערב", הודה בעצב אדוארד פלין, מפקד המשטרה המקומית.

הכינור העתיק יוצר בשנת 1917. הוא ניתן לאלמונד במתנה מבעליו, שביקשו ששמם לא יפורסם בכלי התקשורת. בין הבעלים הקודמים של כלי הנגינה הזה ניתן למצוא את הנגן ג'וזפה טרטיני ואת הכנר הפולני קרול ליפינסקי – שעל שמו כאמור נקרא כלי זה.

סטרדיוואריוס הוא שם כולל לכלי קשת ובעיקר כינורות שיוצרו על ידי בני משפחת סטרדיווארי מאיטליה, ובעיקר על ידי אנטוניו סטרדיווארי בין השנים 1666-1737 . כיום נותרו כ-700 כלי קשת של סטרדיוואריוס, ולרוב הם קרויים על שמם של יוצרים מפורסמים שהחזיקו בהם בבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully