וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו "שפן אלפא": צפו בסרטון שמסעיר את הימין

יהושע בריינר

30.1.2014 / 3:15

סרטון אנימציה שהפיץ ארגון "המטה המשותף" מציג את שרי הליכוד כשפנים הסופגים מהלומות מראש הממשלה כשהם מנסים להביע את דעתם. במועצת יש"ע הזדעזו מהסרטון, "אחד המטומטמים"

יח"צ - חד פעמי

סרטון שהפיצו ארגוני מתנחלים בהם מוצגים שרי הליכוד כשפנים מעורר בימים סערה בעברה הימני של המפה הפוליטית. ארגון בשם "המטה המשותף" הפיץ אתמול (רביעי) סרטון אנימציה בהם נראים שרים בליכוד ובהם גדעון סער, משה יעלון וסילבן שלום כחיות אשר מפחדות להביע את דעתם. זאת על רקע ההתבטאויות של שר הכלכלה נפתלי בנט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין השארת התנחלויות תחת ריבונות פלסטינית בהסכם שלום עתידי.

עוד בוואלה! חדשות:
בנט שבר את הכלים, אבל נתניהו הראה מי הבוס
אחרי 3 שנים: העבריין יצחק אברג'יל חוזר לישראל
בכפוף להסכם עם פינטו: תיפתח חקירה נגד ארביב

"בשעת סכנה הוא משתפן ומקפיד לשמור על דומיה מוחלטת", נאמר בסרטון, ונתניהו עצמו הוגדר בסרטון כ"שפן אלפא" אשר מכה את השפנים האחרים כאשר הם רוצים להביע את דעתם. "הסרטון בא להראות איך שרי הליכוד נאלמו דום מול האמירה ההזויה שיצאה מלשכת ראש הממשלה לפיה המתיישבים יופקרו ויועברו לשליטת האויב", נכתב בהודעת "המטה המשותף".

ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"שפן אלפא". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

אלא שבימין זועמים על מפיצי הסרטון. כך למשל דני דיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר, שתקף במילים בוטות ואמר כי הסרטון הוא "אחד המטומטמים, גסי הרוח והמזיקים ביותר שראיתי. זה צרור יריות ברגל ההתיישבות. אם יתאמצו עוד קצת יצליחו לירות להתיישבות גם בראש". במקביל, גם ראש מועצת יש"ע הנוכחי, אבי רואה, מיהר לשגר מכתב לשרי הליכוד ולראש הממשלה עצמו בו כתב כי הם מתנערים מהסרטון. "הזדעזעתי לראות את הסרטון המציג את ראש הממשלה ואת שרי הליכוד כ'שפנים' ומזלזל בהם ובעמידתם הנאמנה למען ההתיישבות. לא זו דרכנו ובוודאי שאיננו מסכימים לא עם התוכן ולא עם הצורה", כתב רואה.

נראה כי מי שעומדים מאחורי יצירת והפצת הסרטון הם אנשי ארגון ועד מתיישבי השומרון שחלק מראשיו הם חברי מרכז ליכוד ומקורבים בעצמם אל שרי הליכוד. בין היתר ממומן הארגון על ידי המועצה האזורית שומרון שראשיה מצויים בסכסוך עם מועצת יש"ע על הקו שיש לנקוט בעניין המו"מ המדיני, יחס המתנחלים לממשלה וכן על רקע סכסוכים אישיים.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully