וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל גנץ: "לא נוכל להרשות לעצמנו צבא מסכן"

29.1.2014 / 9:30

גנץ נאם בכנס השנתי לזכר אמנון ליפקין-שחק. על הנעשה בסוריה: שחקנים חיצוניים מאירופה ומדינות ערב מצטרפים ללחימה. על הגבול הדרומי: יש מאמצים לחפירת מנהרות כל לילה

הרמטכ"ל גנץ בטקס הזיכרון ל- 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
הרמטכ"ל גנץ/נועם מושקוביץ

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, נאם הבוקר (רביעי) בכנס השנתי השני לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק במרכז הבינתחומי בהרצליה. הכנס, הנערך בשיתוף המכללה לביטחון לאומי, עוסק בנושא "מבנה הכוח הצבאי והפעלתו: שיקולים אסטרטגיים, מוסריים ומשפטיים". גנץ היה בין הראשונים לשאת דברים באירוע, ואלה עסקו ב"אתגרי הלחימה בסביבת לחימה מורכבת". בכנס השתתפו גם סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, שנשא דברים בנושא "הניסיון הישראלי בעשור האחרון", מפקד המכללות הצבאיות אלוף יוסי ביידץ, וכן טלי ליפקין-שחק, אלמנתו של הרמטכ"ל ה-15 של צה"ל.

עוד בחדשות היום:
מסר אירופי לפלסטינים: "לא נתמוך בכם בכל מצב"
אובמה: אטיל וטו על סנקציות חדשות נגד איראן
הרבנים מהציונות הדתית הוזהרו: אל תתקפו את בנט

חייל של צבא סוריה בשכונת ג'ובאר שבמזרח דמשק. אוקטובר 2013. AP
"הקושי התפרק להרבה גורמים איתם אנחנו צריכים להתמודד". צבא סוריה במזרח דמשק/AP

"מבחינה אסטרטגית, רכיבי האיום בתורה של צבאות מסתערים לכיוון גבולותינו בקרבות קשים כפי שידעו אבותינו – כפי שידע אמנון במלחמת יום הכיפורים – לא נעלמו, אבל סבירות התרחשותם נמוכה", אמר גנץ. עם זאת, הוסיף כי "התרחישים מאוד מורכבים. האתגר מאוד מורכב".

על סוריה אמר גנץ: "הקווים המדינתיים מיטשטשים. הקווים הפנימיים של עדות, שבטים, שחקנים חיצוניים שמגיעים מדנמרק, אירופה ומדינות ערב שמצטרפים לסוריה ונכנסים פנימה. המערכת שאולי הייתה יציבה כי צבא סוריה עם חיל האוויר, שלו השריון שלו, כוחות היבשה... הקושי הזה התפרק להרבה גורמים איתם אנחנו צריכים להתמודד. בין טיל שנפל בים לבין טיל שנפל במרדיאן. הטווח הסטטיסטי בעייתי". כמו כן הוסיף כי יש לפתח את התמרון היבשתי ולהדגיש את חשיבותו, ההכרעה תושג באמצעותו.

על תחום הסייבר אמר הרמטכ"ל: "ישראל חייבת להיות ברמה מעצמתית בתחום הסייבר, לא לחכות עם הסיפור הזה, למצות אותו ככל ניתן. מבצעים מיוחדים בוודאי שצריך לעשות. הם קיימים, אבל לא נרחיב עליו".

באשר למיגון בעורף הסביר גנץ: "נצטרך לחזק את מרכיבי ההגנה לעורף האזרחי והצבאי. אי אפשר לעשות הכול במיגון, אלא רק למגן מרכיבים קריטיים". על האיומים בדרום הארץ, אמר הרמטכ"ל: "אנחנו רואים מאמצים לחפירת מנהרות, כל לילה מאמצי חדירה או הברחה בגבול מצרים. הגבול הזה הרבה יותר מאורגן מבחינה מבצעית".

עוד התייחס הרמטכ"ל לקיצוץ בתקציב הביטחון ולקרב העתידי: "הטנקים שלנו תמיד היו כאלה, אבל היום ביתר שאת הם בעצם מערכות לחימה שמביאים לידי ביטוי מיגון תמרון וכושר לחימה. גם בהיעדר טנקים מולם – הם חיוניים לנו. על הקיצוץ באימונים אמר: "אנחנו חייבים להתאמן ביתר שאת. אנחנו מתנהגים באחריות, אבל חייבים לחזור למודל ארגוני יציב וקבוע. צה"ל מנסה זו שנה שלישית לקבוע תר"ש (תכנית רב-שנתית, א.ב). השתיים האחרונות לא התקבלו. תכננו את תכנית 'תעוזה' ומחכים לאישור. זו התנהלות לא נכונה. בסוף כולם משלמים יותר. לא נוכל להרשות לעצמנו צבא מסכן".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully