וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים מהציונות הדתית הוזהרו: אל תתקפו את בנט

29.1.2014 / 0:01

לוואלה! חדשות נודע כי מארגני כנס של הציונות הדתית מסרו לרבנים לשמור על איפוק למען "אחדות". רבנים שנחשדו שיינצלו את הבמה כדי לנגח את בנט – נדחקו מרשימת הנואמים

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בדברי בנט בכנס למחקרי ביטחון לאומי)

כמאה רבנים מהציונות הדתית התכנסו אתמול (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב במטרה להביע את מחאתם נגד הפגיעה בתקציבי הישיבות ולחזק את הציבור החרדי. אולם לוואלה! חדשות נודע כי מארגני הכנס חששו מכך שהאירוע יהפוך לזירת התגוששות פוליטית – והזהירו מראש את הדוברים שלא לתקוף את יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט.

רבנים שנחשדו כי יינצלו את הבמה על מנת לנגח את שר הכלכלה נדחקו החוצה מרשימת הנואמים. "אם נכנס להשמצות, אף פעם לא נצא מזה", הסביר אחד ממארגני הכנס. "זה זמן של אחדות, ויש רצון לתת להנהגה הפוליטית של הציבור הדתי לאומי לשפר את המצב הקיים".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
בנט: אבותינו וצאצאינו לא יסלחו למי שיחלק את הארץ
"לא הגיוני שיהודים יחיו תחת גדודי אל-אקצה"
לבני לבנט: "ביקורת על התנחלויות אינה אנטישמיות"

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
כל הנאומים, באופן גורף, היו מתונים. הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

חרף מצבן הכלכלי העגום של הישיבות, כל הנאומים באופן גורף היו מתונים. בין הרבנים מהציבור הדתי לאומי שהשתתפו בכינוס: רב העיר צפת שמואל אליהו, ראש ישיבת אור עציון חיים דרוקמן וראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא. הם ביקשו להעביר מסר כי התורה היא מעל לכל מחלוקת פוליטית, ועל כן יש לשלב זרועות ולהתאחד נגד הגזרות על עולם התורה. הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, אמר כי "אנחנו נמצאים בהתמודדות קשה בין המדינה הדמוקרטית למדינה היהודית. אם עולם התורה לא ייטול את האחראיות, איזו מדינה יהודית תהיה לנו?".

שר הכלכלה התבטא אתמול בחריפות נגד דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם ניתן להשאיר ישראלים תחת ריבונות פלסטינית במסגרת הסכם שלום עתידי. "אבות אבותינו וצאצאי צאצאינו לא יסלחו למנהיג יהודי שיחלק את ארצנו ויחלק את בירתנו", אמר. לדבריו, "אנחנו נמצאים בימים גורליים למדינת ישראל, בימים כאלה חובה לומר את האמת: עשרות שנים יש אנשים ששואפים בנחישות לחלק את הארץ ולמוסרה לפלסטינים ורק התירוץ הוא זה שמתחלף. פעם אמרו – זה יביא שלום, רק אם נמסור. כיום כבר מבינים שמסירות שטחים לא תביא לשלום. יש כאלה שאומרים שנמסור ונקבל שלום עם כל העולם".

(עדכון ראשון: 23:36)

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully