וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב אחד האחים שהורעלו: "לבו מתפקד לבד"

27.1.2014 / 17:28

מגמת השיפור במצב האחים יצחק ומיכאל גרוס נמשכת. האחים אושפזו במצב קשה לאחר שהורעלו מחומר הדברה שפוזר בביתם וממנו מתו שתי אחיותיהם. מצבו של האח השני מוסיף להיות יציב

צילום: יוסי ציפקיס, דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

פרופ' יוסף פרס, מנהל מרכז שניידר, דיווח היום (שני) על שיפור במצבו של יצחק גרוס, בן השבע מירושלים הסובל מהרעלה עקב חשיפה לחומרי הדברה. יצחק נותק ממכשיר ה"אקמו", לתמיכה בתפקוד הלב והריאות, לאחר שעל פי הערכת הרופאים, לבו במצב שהוא יכול לעמוד בזה. הוא עדיין מונשם ומורדם, אך בבית החולים מרוצים מההתקדמות בהחלמה שלו. מצבו של אחיו של יצחק, מיכאל בן החמש, מוסיף להיות יציב.

עוד בנושא:
שיפור נוסף במצב האחים שהורעלו בירושלים
"אחד האחים שהורעלו תקשר עם הוריו לזמן קצר"
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"

"צוות מקצועי של בית החולים שניידר לרפואת ילדים עובד לילות כימים ומשקיע רבות בהצלת הילדים", אמר היום אחד הרופאים המטפלים בשני האחים, "ההצלחה לא רק נובעת מהמקצועיות הכי גבוהה שיש לנו זה נובע גם מהטכנולוגיות החדשניות ביותר שיש לנו".

הילד שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
יצחק נותק ממכשיר ה"אקמו", לתמיכה בתפקוד הלב והריאות/ניב אהרונסון

סבתם של הילדים, ציפורה גרוס, אמרה לאחר העדכון: ?אנחנו מעריכים מאוד ומודים לכם על הכל. בכל עיתון, בכל ערוץ נגעו בזה ואנחנו מאמינים שזה שייך לכולם. גם הרופאים עושים עבודה גדולה, אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזו?. ?אני כל כך מפחדת לשמוח, אני עדיין בחרדה ואני רוצה לשמוח ולדעת שיהיה בסדר, אבל אני עדיין מפחדת?, סיפרה. הסבתא הוסיפה כי היא דואגת גם לבנה ואשתו: ?אנחנו מדברים על הילדים, אבל מאחוריהם עומד זוג ילדים צעירים שצריכים להתמודד עם כל זה. הם מדברים עם הילדים ובשבת שרו איתם זמירות ואני כאמא מבוגרת רואה את התפקוד היפה שלהם. אני מקווה שבזכות זה הם יגדלו את הילדים וייצאו מהצער ונזמין אתכם בלי נדר לבר מצוות היפות שלהם?.

אתמול נמסר מבית החולים כי מצבם של האחים מוסיף להשתפר, כאשר כבר בסוף השבוע נרשמו סימנים מעודדים לשיפור מסוים במצבם של השניים. קרובי משפחתם סיפרו בסוף השבוע כי כחלק מהטיפול, הופחת מעט מינון חומרי ההרדמה הניתנים לילדים. כתוצאה מכך, אחד האחים החל להגיב לדברי הוריו, פקח את עיניו למשך זמן קצר ואף הזיז את ידיו ורגליו. עם זאת, מבית החולים נמסר: "הילדים מורדמים ותחת השפעת תרופות משתקות. אנחנו מקווים כי התפקוד המוחי תקין".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
יעל/באדיבות המשפחה

בתוך כך, מקורביו של המדביר החשוד ברשלנות התייחסו אתמול למצבו הנפשי. "הוא אדם כל כך טוב ושקט כך שהוא בהחלט מרגיש את כובד האחריות על כתפיו", אמרו, "הוא מתקשה לישון ובוכה הרבה. הוא חש כאילו הוא נכנס לסיוט שאין לו איך לצאת ממנו. על התאונה הוא שמע לראשונה מהמשפחה עצמה, רץ לבית חולים ונידב להם פרטים, הביא להם דגימות ושיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, כולל פרטים שלא יטיבו עמו במשפט. יחד עם זאת, התחושה שלו שהוא לוקח אחריות באופן מלא ומוכן לתת את הדין על מעשיו". ביום שישי שוחרר המדביר למעצר בית, ומאז הוא שוהה ביישוב באזור ירושלים, בביתו של עורך דינו שהוא גם שכנו וחברו.

ביום רביעי מתו אביגיל ויעל גרוס, אחיותיהן של יצחק ומיכאל, לאחר שנחשפו לחומר הדברה זרחני מסוג פוספין, שרוסס בדירת משפחתן ברחוב שח"ל בירושלים. למחרת הובאו שתי האחיות למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. "עוד אתמול בבוקר שתיהן שמחו בלילה, שתיהן עוד רקדו", ספד להן אביהן שמעון, "מישהו בא לכאן וחטף אותן מרגע לרגע, אפילו לא הספקנו להתפלל". הוא התקשה לדבר, ואמר שאין לו שום שאלות בעקבות האירוע הקשה. "השם נתן והשם לקח", הוסיף, "לא יודעים למה דווקא אנחנו, אבל אם הקדוש ברוך בחר בנו והביא אותנו לניסיון, שייתן לנו כוח לעמוד בו ושיהיו אלו הייסורים שאנו נעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully