וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכד הנעלם: מי גנב את דמו של האפיפיור?

27.1.2014 / 17:00

שודדים פרצו לכנסיה שבה נשמר כד עם דמו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, שמת ב-2005. המשטרה מעריכה שהפריצה הוזמנה על ידי סוחר אומנות. מנהלת הכנסיה: "זה כמו לחטוף אדם"

האפיפיור יוחנן פאולוס השני הפך ל-"מבורך". רויטרס
דיוקנו של יוחנן פאולוס השני בוותיקן/רויטרס

שודדים פרצו בסוף השבוע לכנסיה קטנה ליד רומא, וגנבו ממנה כד שהכיל את הדם של האפיפיור המנוח יוחנן פאולוס השני. .עשרות שוטרים פתחו בחיפוש אחר הכד, בסיוע כלבי גישוש.

הכד נשמר בכנסיה באברוצו, אזור הררי ממזרח לרומא שהיה אהוב במיוחד על יוחנן פאולוס. הוא נהג לצאת שם לנופש ולעתים חמק מהוותיקן כדי לגלוש במדרוני הסקי באזור.

חלק מדמו של יוחנן פאולוס נשמר אחרי ניסיון התנקשות ב-1981. ב-2001, חמש שנים אחרי שמת יוחנן פאולוס, העביר מזכירו האישי לכנסיה באברוצו כד עם דמו של האפיפיור, כאות הוקרה לקהילה המקומית. הכד נשמר בתיבת זהב.

האפיפיור פרנציסקוס מתפלל ליד קברו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני. הוותיקן, 2013. AP
האפיפיור פרנציסקוס מתפלל מול קברו של יוחנן פאולוס השני/AP

פרנצ'ה קוריירי, מנהלת הכנסיה, אמרה כי הפריצה התגלתה אתמול בערב (ראשון). "זה מרגיש כאילו שהם גנבו את האדם בעצמו", אמרה בזעזוע. המשטרה שהוזעקה למקום גילתה כי פרט לשני פריטים נוספים, לא נלקחו עוד פרטי ערך מהכנסיה, ולכן החוקרים מעריכים כי השודדים גנבו את הכד עבור אספן אמנות ש"הזמין" אותו במיוחד.

האפיפיור יוחנן פאולוס השני מת ב-2005 אחרי שהנהיג את הכנסיה הקתולית במשך 27 שנים. הוא נחשב לאחד מהאפיפיורים הפופולריים ביותר בעת החדשה. בחודש מאי ישלים פרנציסקוס את תהליך הפיכתו לקדוש.

לקריאה נוספת
האפיפיור יחקור את מעשי פיוס, המואשם שבגד ביהודים
האפיפיור פרנציסקוס יבוא לביקור בישראל בחודש מאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully