וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן הוקינג מפתיע: "אין חורים שחורים"

המדען הנודע פרסם מאמר שבו ניסה לאחד בין תיאוריית הכבידה ותורת הקוואנטים, ושולל את הטענה שהאור לא יכול לחמוק מ"אופק האירועים". לדבריו, הנושא עדיין בגדר "תעלומה"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: קדימון לסרט תיעודי על חייו של הוקינג)

חורים שחורים לא קיימים – לפחות לא במובן שחשבנו עליהם עד כה. מאחורי הפצצה הזו עומד לא אחר מאשר הפיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג, אחד המדענים הבכירים שיצרו את תאוריית החורים השחורים המודרנית, שפרסם את טענתו במאמר ברשת. במקום זאת, הוא מציע תיאוריה לפיה קיימים "חורים אפורים".

חורים שחורים הם למעשה כוכבים, שכוח המשיכה העצום שלהם הוא כל כך חזק עד שהאור אינו יכול "לברוח" מפניהם ולצאת למרחבי החלל. לכן, לא ניתן "לראות" חור שחור, כי הוא בולע מושלם של קרינה וגם של חומר.

סטיבן הוקינג. Jemal Countess, GettyImages
מאמרו מתפרש על פני שני עמודים – וללא מסקנות חד-משמעיות. הוקינג/GettyImages, Jemal Countess

במאמרו "שימור מידע וחיזוי מזג אוויר לחורים שחורים", מנסה הוקינג לאחד בין תיאוריית הכבידה לתורת הקוואנטים – ולהציע מערכת חוקים אחת. כך, הוא טוען, הרעיון לפיו האור לא יכול לחדור את "אופק האירועים", קצה תחום ההשפעה של החור השחור, הוא פגום. הצעתו הרדיקלית של הוקינג מניחה כי קרני האור נכלאות למעשה במשך זמן מה בטרם הן משתחררות ונעלמות – ולא, כאמור, כפי שסברו עד כה.

המאמר של הוקינג, המתבסס על הרצאה שנשא באמצעות תוכנת סקייפ באוגוסט 2013, מתפרש על פני שני עמודים - אך אינו כולל מסקנות חד-משמעיות. הוא מודה כי המפתח להבנת הנושא נותר בגדר "תעלומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully