וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שוחרר למעצר בית

24.1.2014 / 11:00

בעל המקצוע, החשוד בגרימת מוות ברשלנות בשל השארת מכל חומר הדברה בבית משפחת גרוס בבירה, שוחרר למעצר בית עד יום שני. בבית החולים שניידר עדיין נלחמים על חיי שני האחים

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

בית משפט השלום בירושלים הורה הבוקר (שישי) על שחרורו של המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהשאיר על פי החשד מכל ובו חומר הדברה רעיל בדירת משפחת גרוס בירושלים, למעצר בית עד יום שני הקרוב. הוא ישהה בבית סנגורו, עו"ד משה שיפמן, ביישוב נטף שבאזור ירושלים. נוסף על מעצר הבית, אסר עליו בית המשפט לעסוק בהדברה למשך 60 יום וכן אסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום.

אתמול ביקשה המשטרה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים, בטענה שקיים חשש לשיבוש הליכי החקירה. נציג המשטרה, רס"ר פנחס סרי-לוי, אמר בדיון: "המדביר השתמש בחומר מסוכן. הוא היה אמור לחזור ביום שישי לאוורר את החומר אחרי שאטם אותו. לפי הודעתו, ברגע שהחומר דולף הוא מסוכן. כמו כן, הוא אמר לאם שהחומר מסוכן ושאם יריחו ריח שיברחו מהבית".

בתוך כך, מיכאל ויצחק גרוס, הילדים בני חמש ושבע, ששתי אחיותיהם מתו בשל החשיפה לחומר הרעיל מסוג "פוספין", עדיין מאושפזים במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה. לטענת ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים, "הם שורדים בזכות מכונת לב-ריאות שאליה חוברו". לדבריה, "יש שיפור בפעולת הכליות והכבד. אנחנו לא יודעים מה המצב הנוירולוגי המדויק, ומבחינת הלב אנחנו לא רואים עוד שיפור. אנו נותנים את הטיפול המקסימלי ומתייחסים לכך שהם יכולים להחלים. ראינו מצבים שהמצב היה הפיך והלב חזר לתפקוד תקין".

אסון ההדברה - כותרות אחרונות:
שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"
שתי אחיות מחשיפה לחומר הדברה בבירה
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"

המדביר מהאסון שחל בירושלים בבית משפט השלום. יואב דודקביץ'
המדביר בדרכו לדיון בבית המשפט, היום/יואב דודקביץ'

אתמול הובאו למנוחות האחיות יעל ואביגיל גרוס בנות השנה וחצי וארבע בבית העלמין בהר המנוחות בבירה. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בדאבוס שבשוויץ, התקשר אמש לאב המשפחה כדי לנחם אותו על האובדן הכבד. "עם ישראל בוכה איתכם ומחבק אתכם", אמר לו נתניהו. "כולנו מחזקים אתכם בשעה הקשה הזאת. אנחנו מבכים את מות יעל ואביגיל פסיה, ומתפללים לשלום הבנים. אני ורעייתי שרה מוסרים לך ולרעייתך מיכל תנחומים ואהבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קבריהם של אביגיל ויעל גרוס בהר המנוחות בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
עם ישראל בוכה איתכם". קבריהן של שתי האחיות הקטנות, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully