וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"

23.1.2014 / 18:00

מנהלת מכון הלב בבית החולים שניידר בו מאושפזים מיכאל ויצחק גרוס, אחיהם של שתי הילדות שמתו מחשיפה לחומרי הדברה, סיפרה שחל שיפור בתפקוד הכליות שלהם, אך לא בתפקוד הלב

צילום: דוד קורן, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מיכאל ויצחק גרוס, הילדים שאחיותיהם מתו לאחר שנחשפו לחומר הדברה רעיל בדירתם בירושלים, עדיין מאושפזים במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה. "למעשה, הם שורדים בזכות מכונת לב ריאות שאליה חוברו אתמול", אמרה היום (חמישי) ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים. "יש שיפור בפעולת הכליות והכבד. אנחנו לא יודעים מה המצב הנוירולוגי המדויק, ומבחינת הלב אנחנו לא רואים עוד שיפור. זו מגמה שהיא טיפה חיובית. מדובר בילדים וראיתי ילדים יוצאים במצבים מאוד מאוד קשים. אנו נותנים את הטיפול המקסימלי ומתייחסים לכך שהם יכולים להחלים. ראינו מצבים שהמצב היה הפיך והלב חזר לתפקוד תקין".

הטרגדיה בירושלים - כותרות נוספות:
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"
הוארך מעצר המדביר; "אמר לאם המשפחה שהחומר מסוכן"
נלחמים על חיי האחים שהורעלו: "זקוקים לחיבוק מהוריהם"

ד"ר עובדיה דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, טען כי מצבם של שני הילדים לא השתנה מהבוקר. "הם נתמכים על ידי המכונה שמחזיקה אותם, ואנו ממתינים", אמר.
"יש שיפור שמייחסים - זה בתפקוד הכבד והכליות – אבל הדברים האלה הם לא משמעותיים מבחינת ההחלמה
של הילדים".

אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
אביגיל ויעל גרוס/באדיבות המשפחה

הערב התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בדאבוס שבשוויץ, לאב המשפחה שמעון גרוס. "עם ישראל בוכה איתכם ומחבק אתכם", אמר לו. "כולנו מחזקים אתכם בשעה הקשה הזאת. אנחנו מבכים את מות יעל ואביגיל פסיה ז"ל, ומתפללים לשלום הבנים. אני ורעייתי שרה מוסרים לך ולרעייתך מיכל תנחומים ואהבה".

מוקדם יותר היום הובאו האחיות יעל ואביגיל גרוס בנות השנה וחצי וארבע למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בבירה. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קבריהם של אביגיל ויעל גרוס בהר המנוחות בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
חלקות הקבר של האחיות גרוס, היום/נועם מושקוביץ

האב סיפר על החברות בין שתי הבנות. "עוד אתמול בבוקר שתיהן שמחו בלילה, שתיהן עוד רקדו. מישהו בא לכאן וחטף אותן מרגע לרגע, אפילו לא הספקנו להתפלל". הוא התקשה לדבר, ואמר שאין לו שום שאלות בעקבות האירוע הקשה. "השם נתן והשם לקח", הוסיף. "לא יודעים למה דווקא אנחנו, אבל אם הקדוש ברוך בחר בנו והביא אותנו לניסיון, שייתן לנו כוח לעמוד בו ושיהיו אלו הייסורים שאנו נעבור".

האב התייחס גם לשני בניו המאושפזים. "אני מבקש לאביגיל ויעל, תינוקות שלא חטאו, נשמות טהורות, תבקשו על האחים חסדי שמיים. שיהיה להם רפואת הנפש והגוף בקרוב. תבקשו מהקדוש ברוך לצרותינו די שלא יהיו עוד ניסיונות. תצילנו מכל הצרות הקשות והאכזריות", אמר גרוס. "אני מבקש מהציבור להתחזק ולהתפלל. אין משהו אחר לעשות. דיברתי עם הרופאים בבוקר ובלילה. עושים את ההשתדלות המרבית, אבל אנו רק בני אדם. בטוח שאם כל אחד יתפלל, אם כלל הציבור יתפלל, תהיה להם רפואה שלמה".

אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

מוקדם יותר הוארך עד מחר מעצרו של המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהשאיר מכל ובו חומר הדברה רעיל בדירת המשפחה. מחר הוא ישוחרר למעצר בית עד ליום שני. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, בטענה שקיים חשש לשיבוש מהלך החקירה. נציג המשטרה, רס"ר פנחס סרי-לוי, אמר בדיון כי מחקירת האירוע עולה שהדברה בוצעה בדירה שלשום. "המדביר השתמש בחומר מסוכן. הוא היה אמור לחזור ביום שישי לאוורר את החומר אחרי שאטם אותו. לפי הודעתו ברגע שהחומר דולף הוא מסוכן. כמו כן, הוא אמר לאם שהחומר מסוכן ושאם יריחו ריח שיברחו מהבית".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully