וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על חיי האחים שהורעלו: "זקוקים לחיבוק מהוריהם"

23.1.2014 / 8:39

מיכאל ויצחק גרוס, בני שבע וחמש, עדיין מאושפזים בבית החולים שניידר עם כשל בתפקוד הלב לאחר ששאפו חומר הדברה. בצהריים יובאו אחיותיהם יעל ואביגיל למנוחות בבירה

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

הרופאים בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה ממשיכים להילחם הבוקר (חמישי) על חייהם של מיכאל ויצחק גרוס, האחים בני שבע וחמש שנפגעו משאיפת חומר הדברה רעיל בדירתם בירושלים. סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב, מסרה כי אין שינוי במצבם של השניים, המאושפזים במצב קשה מאוד וסובלים מכשלים בתפקוד הלב. "מצבם הבוקר מאוד דומה למצבם אתמול בלילה, אפשר לומר לשמחתנו, כי זה למעשה אנחנו לא מצפים שיהיה משהו אחר בשלב הזה, קיים סוג של יציבות באי-יציבות", מסרה.

עוד על ההרעלה בירושלים:
"סכנה משמעותית לחיי האחים, הם סובלים מכשל בלב"
"התינוקת לא נושמת, תבואו": האב מירושלים בטלפון למוקד
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"

הילד שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
במצב קשה מאוד. אחד האחים מובל לבית החולים שניידר/ניב אהרונסון

ד"ר ברון-הרלב הסבירה על הטיפול שמקבלים הילדים במכשיר "אקמו", המסייע לתפקוד הלה. "האקמו אכן עושה את הפעולה שלו. הילדים מורדמים, מטופלים גם בעזרת טיפולים נוספים שמאפשרים תקופת גישור שיכולה להיות בין כמה ימים לכמה שבועות, ואנחנו מאוד מקווים שנראה התאוששות של הלב לאורך הזמן הזה". היא הדגישה שהצוות הרפואי לא ציפה לשינוי לטובה במהלך הלילה, וכי העבודה שלא חל שינוי לרעה היא מעודדת.

"ההורים עדיין לא הגיעו. שוחחנו איתם בטלפון כמה פעמים", סיפרה הרופאה. "קשה לנו מאוד עם העובדה שאנחנו מנהלים את זה כרגע בשלט רחוק עם ההורים, מדברים איתם בטלפון, לא מחבקים אותם פיזית, לא נמצאים איתם פיזית. אנחנו מאוד מקווים שהם יוכלו להגיע בקרוב, מבחינתנו זה חלק מהטיפול בילד".

בשעות הצהריים תתקיים בהר המנוחות בבירה הלווייתן של שתי האחיות, אביגיל בת הארבע ויעל בת השנה וחצי, שמתו אתמול בבית החולים לאחר ששאפו את החומר הרעיל. הורי הילדים, שמעון ומיכל, חשו אף הם ברע בעקבות החשיפה לחומר ההדברה ופונו לבית החולים במצב קל.

שלמה גרז, מנהל תלמוד התורה שבו לומדים שניים מילדי המשפחה, סיפר אתמול כי ילדי המשפחה ביקרו אתמול במוקד לרפואה דחופה "טרם" משום שחשו ברע, ונשלחו הביתה לאחר שקיבלו טיפול תרופתי. "הם היו ארבע שעות אתמול בלילה במרפאת חירום - ונתנו להם אקמול", אמר גרז. "אף אחד לא העלה בדעתו שמדובר בהרעלה. בבוקר, כשהם הקיאו, אמרו להם לקחת תרופות נגד הקאות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

מרשת מיוני "טרם" מסרה בתגובה כי בני המשפחה הגיעו למקום במצב כללי טוב. "הם התלוננו על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד", נמסר מהרשת. "לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם. מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית שממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטיים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

אביגיל ויעל גרוס שהורעלו למוות מחומרי הדברה בביתן. ינואר 2014. באדיבות המשפחה
יובאו למנוחות. האחיות יעל/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully