וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולמית אלוני הלכה לעולמה בגיל 85

24.1.2014 / 8:01

אלוני, ממנהיגת מחנה השמאל בישראל ומייסדת מרצ, שימשה כשרת החינוך וכחברת כנסת מטעם מפא"י ורצ. הלווייתה תיערך ביום ראשון בכפר שמריהו. גלאון: "אמיצה ופורצת דרך"

שולמית אלוני בהפגנת אנשי רוח נגד גזענות בצפת, נובמבר 2010. אורי לנץ
שולמית אלוני/אורי לנץ

חברת הכנסת והשרה לשעבר, שולמית אלוני, הלכה הבוקר (שישי) לעולמה – בת 85 הייתה במותה. בהודעה שפרסמה מפלגת מרצ נכתב כי הלווייתה תתקיים ביום ראשון בשעה 16:00 בבית העלמין בכפר שמריהו.

עוד בוואלה! חדשות:
מיהו "אבו סאלם" המסתורי שמאיים על הפלסטינים?
דיווח במצרים: הרוגים ופצועים בפיגוע משולב בלב קהיר
רוכב אופנוע כבן 40 נהרג מפגיעת מכונית ברחובות

אלוני, ממנהיגת מחנה השמאל בישראל, הייתה חברת כנסת מטעם מפא"י. היא הקימה את סיעת רצ ועמדה בראש מפלגת מרצ. אלוני שימשה כשרת החינוך, כשרת המדע והאמנויות וכן כשרת התקשורת. היא נולדה בשנת 1928 בתל אביב ובנעוריה הייתה חברת "השומר הצעיר" ולאחר מכן הצטרפה לשורות "ההגנה". במלחמת השחרור שירתה בפלמ"ח. אלוני כיהנה כחברת כנסת במשך 28 שנים ושימשה בין היתר כשרת החינוך והתרבות בממשלת רבין השנייה, כשרת התקשורת וכשרת המדע. ב-1965 נבחרה לכנסת השישית ברשימת מפא"י. בבחירות לכנסת השמינית פרשה ממפלגת העבודה והקימה את תנועת רצ, שזכתה בשלושה מנדטים. היא כיהנה כשרה בלי תיק בממשלת רבין הראשונה.

שולמית אלוני, יורם קניוק ואורי אבנרי בהפגנת אנשי רוח נגד גזענות בצפת, נובמבר 2010. אורי לנץ
אלוני עם אורי אבנרי ויורם קניוק בהפגנה נגד גזענות בצפת ב-2010/אורי לנץ

באוקטובר 1974 התפטרה בשל חבירת סיעת המפד"ל לקואליציה. בבחירות 1984 גדלה רצ לחמישה מנדטים, עם הצטרפותם של חברי תנועת "שלום עכשיו" – רן כהן ומאוחר יותר יוסי שריד ומרדכי וירשובסקי. ב-1991 התאחדה רצ עם שינוי ומפ"ם לתנועת מרצ. בבחירות 1992 זכתה מרצ ב-12 מנדטים. אלוני התמנתה לשרת החינוך בממשלתו של יצחק רבין. בשנת 2000 הוענק לה פרס ישראל על תרומה לחברה.

השר לשעבר יוסי שריד, חברה למפלגה של אלוני, אמר הבוקר בערוץ 2 כי "שולמית אלוני הייתה נדירה, יחידה ופורצת דרך בהרבה מובנים. היא דיברה על נושאים לפני שהבנו שיש בהם בעיה". שריד הוסיף כי אלוני הייתה בין הראשונים בישראל שטיפלו בפגיעה בזכויות אדם ואזרח והתנגדו לכיבוש בשטחים. "אני לא בטוח שעד היום קמו לה יורשים", הוסיף שריד. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה: "אני כואבת מאוד את פטירתה של שולמית אלוני, מייסדת רצ, מנהיגתה הראשונה של מרצ, ומורת דרכי, ושולחת בשמי ובשם כל מרצ את תנחומיי ואהבתי למשפחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully