וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מפגין אולץ להתפשט בשלג, השוטרים צילמו

אחד השוטרים הכריח את המפגין להחזיק צינור ברזל, צילם והתלוצץ: "תמונה לספר הזיכרונות". האופוזיציה הודיעה על התקדמות בשיחות עם הנשיא, בעוד ארה"ב ממשיכה לאיים בסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המחאה באוקראינה התרחבה הלילה (שישי) אל מחוץ לעיר קייב והפגנות נערכו בחמישה מוקדים נוספים, בהם העיר לבוב, שם מאות מפגינים הסתערו על משרדו של המושל המקומי. זאת במקביל לדבריו של דובר האופוזיציה, שמסר כי הסיכויים להפסקת האלימות ברחובות גבוהים לאחר הפגישה עם הנשיא ויקטור ינקוביץ'.

עוד על המשבר באוקראינה:
האלימות באוקראינה מחריפה: "נמות אם צריך"
מאה אלף מחו נגד איסור ההפגנה באוקראינה
פוטין יעביר לאוקראינה 15 מיליארד דולר

מפגינים בקייב, אוקראינה, 23 בינואר 2014. רויטרס
הממשל סירב לקיים דיון חירום. המפגינים בקייב/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שלח אמש אזהרה לנשיא האוקראיני והאיץ בו להתקדם במשא ומתן מול המפגינים. לדבריו, אם הממשל המקומי ייכשל לעשות כן, יהיו לכך "השלכות על היחסים מול ארצות הברית". דברים חריפים אלו מגיעים לאחר המסר המאיים ששוגר מכיוון הבית הלבן, לפיו האמריקנים יטילו סנקציות אם האלימות מצד הממשל לא תיפסק.

מוקדם יותר אתמול נרשמה תקרית בין השוטרים למפגינים, כאשר אחד המוחים אולץ להתפשט ולהישאר עירום בשלג - בזמן שהשוטרים מצלמים אותו. אחד השוטרים אף הכריח את המפגין להחזיק צינור ברזל בשעה שהוא מצלם אותו ואומר: "זאת תמונה לספר הזיכרונות". במקביל, נראה קצין נוסף בועט ברגלו של המפגין. כל זאת, כשהטמפרטורה בחוץ מינוס 10 מעלות. מאוחר יותר התנצלה המשטרה על ה"מעשה הבלתי מקובל" ואמרה כי היא תחקור את נסיבות האירוע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפגינים בקייב, אוקראינה, 23 בינואר 2014. רויטרס
האמריקנים מאיימים בסנקציות. המפגינים בקייב/רויטרס

קודם לכן, חבר האופוזיציה ואלוף האיגרוף לשעבר, ויטלי קליצ'קו, שיגר מסר פייסני כלפי הנשיא. "קראתי למפגינים לחדול מפעולות אקטיביות בזמן המשא ומתן", אמר המתנגד למשטר טרם המגעים עם ינוביץ', שנמשכו כשלוש שעות.לפני כן אף ביקש מדובר הפרלמנט לקיים דיון דחוף בשבוע הבא על המשבר במדינה – אך נדחה. ראש הממשלה ניקולאי אזארוב, השוהה בימים אלה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, התייחס לנושא ואמר: "זוהי זכותנו החוקתית וחובתנו להחזיר את הסדר למדינה".

ההפגנות נגד ממשלת אוקראינה מתרחבות על רקע סירובו של הנשיא ינוקוביץ' להיענות לדרישות שהוצגו בפניו. הוא אף הזהיר מפני הצעדים שמתכננת המשטרה נגד המפגינים. שלושת מנהיגי האופוזיציה שנועדו שלשום לראשונה עם הנשיא התייחסו למותם של לפחות שלושה מפגינים ביממה החולפת – על שניים מהם נמצאו פצעי ירי – ואמרו כי הם מוכנים להקריב עצמם למען המטרה, החלפת המשטר.

מפגינים בקייב, אוקראינה, 23 בינואר 2014. רויטרס
"מחובתנו להחזיר את הסדר למדינה". הפגנות בקייב, אמש/רויטרס

אתמול התגודדו אלפי מפגינים במרכז קייב ואף התעמתו עם המשטרה, כשהם מיידים בקבוקי תבערה וקוראים קריאות בגנות הממשלה. השוטרים מצדם השיבו בידי גז מדמיע. גורמי רפואה מקרב המפגינים דיווחו כי ביממה החולפת נהרגו למעשה חמישה בני אדם.

"הם מתכוננים לפנות אותנו מהכיכר", אמר שלשום קליצ'קו למפגינים, "אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע זאת מהם". הוא הפציר בהם להישאר בכיכר במרכז קייב גם בשעות הלילה, וגרף קריאות תמיכה מהמפגינים כשהכריז: "אם איאלץ לצאת לרחובות תחת אש, אלך תחת אש". ארסני יצניוק, שר הכלכלה לשעבר וכיום בכיר באופוזיציה, התייחס לירי של כוחות הביטחון לעבר המפגינים והצהיר: "אני לא אחיה בבושה. מחר נצעד קדימה – ביחד, גם אם אחטוף כדור במצח". הוא אמר כי הפעולה של המוחים תהיה "פשוטה, כנה ואמיצה".

(עדכון ראשון: 23:25)

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully