וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: משפחה נוספת נחשפה לחומר רעיל "מאותו מדביר"

24.1.2014 / 0:01

אם ובתה מאזור ירושלים הגיעו למרפאה בעיר וטענו שחשו ברע לאחר שביתן רוסס. לטענתן, המדביר שביצע את ההדברה בביתן הוא זה שנעצר לאחר ההרעלה בבית משפחת גרוס. מצבן טוב

צילום: דוד קורן, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יממה לאחר ששתי הילדות יעל ואביגיל גרוס מתו מחשיפה לחומר הדברה בביתן בירושלים, פונו אמש (חמישי) בני משפחה נוספת מאזור הבירה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנחשפו גם הם לחומר רעיל. עם זאת, במקרה זה החומר הוא בעל רעילות נמוכה ביותר שיכולה להיגרם רק דרך בליעה.

הטרגדיה בירושלים - כותרות נוספות:
שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"
הוארך מעצר המדביר; "אמר לאם המשפחה שהחומר מסוכן"

אם המשפחה, בת 41, ובתה בת השנתיים חשו ברע והגיעו למרפאת "טרם" בשכונת רוממה. הן טענו כי המדביר שביצע את ההדברה בבית משפחת גרוס הוא המדביר שביצע את ההדברה בביתן ביום שני. לטענתן, לאחר ההדברה הן חשו כאבי ראש, חום ושלשולים. רופא ילדים שבדק אותן, הגיע למסקנה שמצבן טוב אך לאחר התייעצות הוחלט לפנותן להמשך בדיקות בבית החולים שערי צדק. בהמשך, הוחלט לפנות ארבעה ילדים נוספים מאותה משפחה, למרות שאלה חשו בטוב. לאחר בדיקות, הוחלט לשחרר את האם ולהשאיר את בתה להשגחה.

אחד הילדים שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
שני הבנים של משפחת גרוס עדיין מאושפזים בבית החולים שניידר/ניב אהרונסון

ד"ר משה הלברשטט, מומחה ברפואת ילדים ורופא בכיר ב"טרם" שטיפל בבני המשפחה, סיפר: "בבדיקות הקליניות שנערכו לאם ובתה, אין שום אישוש וסימן לכך שבני המשפחה אכן לקו בהרעלה, אולם לאור העובדה שהאם מספרת על הדברה שבוצעה השבוע בביתם על ידי אותו המדביר שביצע את ההדברה בבית משפחת גרוס, הוחלט לפנותן מידית להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק ולא לקחת כל סיכון". לדבריו, "הבעיה בהרעלה מסוג זה היא שאין אינדקציות ברורות לסוג ההרעלה והדרך לעלות עליהן כמעט בלתי אפשרית בשלב זה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חומר ההדברה הרעיל שנמצא בדירה בירושלים, ינואר 2014. שירותי כבאות והצלה ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
מכל ההדברה שנמצא בבית משפחת גרוס/מערכת וואלה! NEWS, שירותי כבאות והצלה ירושלים

מוקדם יותר אמש הודיע בית החולים שניידר בפתח תקווה כי חל שיפור מזערי במצבם של מיכאל ויצחק גרוס, אחיהן של יעל ואביגיל, שנחשפו אף הם לחומר ההדברה. "למעשה, הם שורדים בזכות מכונת לב ריאות שאליה חוברו אתמול", אמרה ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים. "יש שיפור בפעולת הכליות והכבד. אנחנו לא יודעים מה המצב הנוירולוגי המדויק, ומבחינת הלב אנחנו לא רואים עוד שיפור. זו מגמה שהיא טיפה חיובית. מדובר בילדים וראיתי ילדים יוצאים במצבים מאוד מאוד קשים. אנו נותנים את הטיפול המקסימלי ומתייחסים לכך שהם יכולים להחלים. ראינו מצבים שהמצב היה הפיך והלב חזר לתפקוד תקין".

אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
יעל ואביגיל גרוס/באדיבות המשפחה

ד"ר עובדיה דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, טען כי מצבם של שני הילדים לא השתנה משעות הבוקר. "הם נתמכים על ידי המכונה שמחזיקה אותם, ואנו ממתינים", אמר. "יש שיפור שמייחסים - זה בתפקוד הכבד והכליות – אבל הדברים האלה הם לא משמעותיים מבחינת ההחלמה של הילדים".

יעל ואביגיל בנות השנה וחצי וארבע הובאו למנוחות אתמול בצהריים בבית העלמין בהר המנוחות בבירה. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 19:16)

אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully