וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר אמון מוחלט בין נתניהו לאבו מאזן"

22.1.2014 / 18:58

ראש ממשלת קנדה ונשיא רומניה שביקרו השבוע בירושלים וברמאללה הביעו בשיחות סגורות דאגה זהה: נתניהו ואבו מאזן לא סומכים אחד על השני - וכך נפגעת יכולתם לקבל החלטות קשות

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בנתניהו וקרי מתייחסים למשא ומתן בשבוע שעבר)

המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים הולך ומתקרב לתאריך התפוגה שנקבע מראש לסוף אפריל, ולמרות שחלה התקדמות מסוימת, הצדדים עדיין רחוקים זה מזה. שני מנהיגים זרים שביקרו השבוע בישראל וברשות הפלסטינית התרשמו כי מעבר לפערי העמדות בין נתניהו לאבו מאזן, הבעיה המרכזית בשיחות היא חשדנות והיעדר אמון. ראש ממשלת ישראל ויו"ר הרשות הפלסטינית פשוט לא מאמינים זה לזה.

עוד על תהליך השלום
גם הנשיא אובמה לא אופטימי לגבי סיכויי המשא ומתן
"נתניהו לא רוצה להיות זה שיפנה רבבות מתנחלים"

האבחנה הפסימית הזו מגיעה מצד שני מנהיגים שנחשבים בין טובי ידידיה של ישראל בעולם: ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, שהצמרת הישראלית יצאה מגדרה השבוע כדי לארח אותו, ונשיא רומניה, טריאן בססקו, שפועל בשנים האחרונות נגד החלטות אנטי-ישראליות באירופה. שניהם נפגשו בימים האחרונים עם גורמים בכירים ביותר בישראל וברשות הפלסטינית, כולל ראש הממשלה נתניהו, הנשיא פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בישראל, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
הרפר התרשם שקיים נתק בין המנהיגים, למרות כמעט חצי שנה של משא ומתן ישראלי-פלסטיני. ראש ממשלת קנדה ונתניהו/נועם מושקוביץ

בשיחות סגורות שערכו בתום ביקוריהם בירושלים וברמאללה, אמרו שני המנהיגים הזרים כי חוסר האמון והחשדנות מעכבים את שני המנהיגים מלקבל החלטות קשות ולהתקדם. הרפר סיפר כי נתניהו ביקש ממנו להעביר מסרים לאבו מאזן, ואילו אבו מאזן ביקש להעביר מסרים לנתניהו, וכי הוא התרשם שקיים נתק בין השניים, למרות כמעט חצי שנה של משא ומתן ישראלי-פלסטיני.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. AP
קרי מקווה ליצור פגישת פסגה בין נתניהו ואבו מאזן, לראשונה מאז החלו השיחות/AP

גורם שעודכן בפרטי הפגישות שערכו הרפר ובססקו עם אבו מאזן ברמאללה, אמר לוואלה! חדשות כי "שניהם אמרו לאבו מאזן, כל אחד במילותיו, שהוא חייב לאזור אומץ ולקבל החלטות קשות. שניהם אמרו שאסור לו לפספס את ההזדמנות שנוצרה בעקבות מאמציו של קרי". אבו מאזן עצמו אמר בתום פגישתו עם הנשיא הרומני, כי הרשות הפלסטינית תסרב להאריך את המשא ומתן מעבר לתקופה שנקבעה מראש עד סוף אפריל. נתניהו לעומת זאת מעוניין להאריך את השיחות לתקופה של כשנה.

בסוף השבוע צפויה להתקיים פגישה נוספת בין ראש הממשלה נתניהו לבין שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שנמצאים שניהם בשווייץ - נתניהו במסגרת הפורום הכלכלי העולמי, ואילו קרי לצורך ניהול ועידת השלום בנושא סוריה. גורמים המעורבים במשא ומתן הישראלי-פלסטיני אמרו לוואלה! חדשות כי קרי סבור שאם נתניהו ואבו מאזן יקבלו את נייר המסגרת שבכוונתו להציג לשניהם, ייווצרו התנאים המתאימים לפיסגה שתפגיש ישירות בין השניים, לראשונה מאז חידוש השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully