וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלום כחול בשווי עשרות מיליונים נמצא באפריקה

23.1.2014 / 3:33

אבן החן הנדירה, במשקל 29.6 קראט, נמצאה במכרה בדרום אפריקה שבו כבר התגלו בעבר יהלומים נדירים אחרים. עם זאת, בחברת הכרייה מאמינים כי היהלום הכחול יעלה על כולם

יהלום 29.6 קראט שנמצא בדרם אפריקה. רויטרס
"האבן המשמעותית ביותר שנמצאה"/רויטרס

יהלום כחול במשקל 29.6 קראט התגלה לאחרונה במכרה בדרום אפריקה. לפי הערכות מומחים, מחירו של היהלום הנדיר יכול להגיע לעשרות מיליוני דולרים. גודלו הוא כשל בלוט או אצטרובל קטן, והוא קטן מספיק כדי להתאים לכף היד.

היהלום נחשף במכרה "קולינן" ליד העיר פרטוריה, וזו לא הפעם הראשונה שבה נמצאות בו אבנים נדירות ויקרות. במכרה נמצא ב-1905 יהלום הקולינן, שתואר כיהלום הגדול ביותר שהתגלה אי פעם, ומשקלו היה לא פחות מ-3,106 קראט.

יהלומים אחרים שנמצאו ושראויים לציון הם יהלום קולינן כחול במשקל 25.5 קראט שנמצא בשנה שעברה ונמכר בעבור 16.9 מיליון דולרים, ויהלום שנמצא ב-2008 הידוע כ"כוכב של ג'וזפין" אשר נמכר בסכום של 9.49 מיליון דולרים.

ג'ונתן דיפנר, מנכ"ל חברת "פטרה דיאמונדס" שהמכרה נמצא בבעלותה, העריך כי מחירו של היהלום הכחול שהתגלה לאחרונה עשוי אף לעלות על ערכם הכספי של היהלומים האחרים. "לפי ההערכות, זו ככל הנראה אבן החן הכחולה המשמעותית ביותר שאי פעם מצאנו", אמר.

עוד חדשות מהעולם:
ילד יקר: בת 17 מכרה תינוקה בפייסבוק - ונעצרה
יותר מפחיד משחשבנו: צפו במגלשת המים הגבוהה בעולם
רצחה בסכין את ילדיה הקטנים "במהלך גירוש שדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully