וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפוטין: נסייע באבטחת אולימפיאדת החורף

הבית הלבן הודיע כי בשיחה טלפונית שקיימו שני המנהיגים, דנו אובמה ופוטין במצב המידרדר בסוריה וכן במאמצי שש המעצמות להגיע להסכמה עם איראן על תכנית הגרעין שלה

מנהיגי 20 המדינות המתועשות בכינוס בסנקט פטרבורג, רוסיה, 5 בספטמבר 2013. רויטרס
ברק אובמה וולדימיר פוטין/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (רביעי) בטלפון עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, על יחסי שתי המדינות וכן על המצב בסוריה, איראן ואולימפיאדת החורף שתתקיים בחודש הבא בסוצ'י שברוסיה. הבית הלבן פרסם לאחר השיחה הודעה, לפיה אובמה ופוטין דנו בהצעה האמריקנית לסייע לרוסים לאבטח את באי המשחקים האולימפיים, על רקע איומים שהשמיעו ארגוני טרור ליזום פיגועים במהלך המשחקים.

עוד בוואלה! חדשות:
שני פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה
הפסגה הסורית יוצאת לדרך: "לכולם ברור שהלחימה תימשך"

שלג כבד ואלפי טיסות מבוטלות: ניו יורק כוסתה לבן

שני נשיאי המעצמות שוחחו בנוסף על מלחמת האזרחים הנמשכת בסוריה וכן על פסגת "ז'נבה 2" שתיפתח היום בשווייץ. נציגי משטר אסד ואנשי האופוזיציה הסורית ישתתפו בפגישה שיזמו ארצות הברית ורוסיה. בנוסף דנו אובמה ופוטין במשא ומתן בין שש המעצמות לבין איראן, בנושא תכנית הגרעין של טהראן.

חברי ארגון טרור, סולימאן ועבדולרחמאן מהארגון וולאיאת דגסטאן, בקלטת שבה איימו לעשות פיגועים במשחקי החורף בסוצ'י. ינואר 2014. רויטרס
אנשי "וולאיאת דאגסטן", מתוך הקלטת שהפיצו באינטרנט/רויטרס

השלטונות ברוסיה עסוקים בימים אלה בהכנות אחרונות לקראת פתיחת אולימפיאדת החורף בעיירת החוף סוצ'י בחודש פברואר. מלבד העיסוק בפן הלוגיסטי, מוסקבה מתמודדת עם איומי טרור מצד גורמים איסלאמיים. שלשום קיבל אחריות ארגון טרור איסלאמי לשני פיגועי ההתאבדות בעיר הרוסית וולגוגרד, בהם נרצחו 34 בני אדם בחודש שעבר. בקלטת שפרסמו שני נציגי הארגון, הם איימו להוציא לפועל פיגועים באולימפיאדת החורף בסוצ'י.

בקלטת שהופצה בפורומים ג'יהאדיסטיים באינטרנט, נראים שני גברים דוברי רוסית. אחד מהם נשמע מזהיר את נשיא רוסיה: "אם תערוך את האולימפיאדה, נעניק לך מתנה - לך ולכל התיירים שיבואו לכאן". שני הגברים הזדהו בשמות סולימאן ועבדולרחמאן, חברי "וולאיאת דאגסטן". הארגון נוסד במלחמת צ'צ'ניה השנייה ומואשם במותם של מאות רוסים, בהם שוטרים ואזרחים. מפקדו הנוכחי הוא כנראה רוסטם אסילדרוב. האמריקנים מצדם, גיבשו תכנית לחילוץ בני ערובה במקרה של פיגוע טרור בכפר האולימפי. מקורות בממשל אמרו כי התכנית נועדה להתגבר על הקשיים שהרוסים צפויים להערים על כניסתם של כוחות זרים לכפר, במקרה של אסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully