וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט עליון: אל תיעלבו מהערות על גודל איבר המין

יהושע בריינר

21.1.2014 / 0:03

בדחיית ערעור של גבר שרצח את אשתו לאחר שהעירה לו לדבריו על גודל איבר מינו, כתב השופט ניל הנדל שהגיע הזמן שהגברים הישראלים "יתבגרו ויתגברו" על הערות מסוג זה

שאלת האם הגודל קובע או לא מגיעה לבית המשפט העליון: "הגיע העת שהגבר הישראלי יתבגר ויתגבר על עלבונות המתייחסים לגודל איבר מינו" – את הדברים הללו לא אמרה הסקסולוגית רות וסטהיימר אלא דווקא שופט בית המשפט העליון ניל הנדל במסגרת פסק דין שנתן השבוע. האמירה החריגה של הנדל הגיעה במסגרת פסק דין בו נדחה ערעורו של בעל שהורשע ברצח אשתו, זאת לאחר שביקש להקל בעונשו בטענה כי אשתו העירה לו על גודל איבר מינו.

דקר למוות את אשתו כי לגלגה על גודל איבר מינו

הגבר רצח את אשתו בינואר 2010 בעזרת סכין וגרזן לאחר שגילה לדבריו כי זו בוגדת בו עם גבר אחר מרמאללה. ערב האירוע, סיפר הבעל, החלה אשתו המנוחה לקללו ואמרה כי "אינו גבר" וכי אינו יכול לגרום לה הנאה מינית בשל איבר מינו הקטן. בכך, טען הבעל, קינטרה אותו אשתו - מה שאמור להוביל לכך כי יורשע בהריגה בלבד ולא בעבירה של רצח.

אלא שבית משפט המחוזי בירושלים דחה את הערעור וכך גם בית המשפט העליון, אולם הנדל בחר להעיר הערה כללית ביחס לכלל הגברים במסגרת פסיקתו. "לגישתי הרחבת מבחן הקנטור האובייקטיבי כך שיכלול אמירות מעליבות של אישה המשוות בין התפקוד המיני של הבעל ובין המאהב או בדבר גודל איבר מינם מבטאת פיחות בקדושת החיים של קורבנות עבירה", כתב השופט הנדל, "היא מציבה נורמה שאין ראוי כי הערכאות השיפוטיות יתרמו לה בחברה בת-תרבות בתחילת המאה ה-21. בצורה ישירה יאמר, ככל שעדיין נדרש לומר זאת, כי הגיעה העת שהגבר הישראלי יתבגר ויתגבר על עלבונות המתייחסים לגודל איבר מינו. זאת אף אם הם נאמרים במהלך ויכוח בין בני זוג". השופטים נעם סולברג וסלים ג'ובראן דחו גם הם את הערעור, אם כי לא התייחסו לסוגית גודל איבר המין, כמו הנדל, חברם להרכב.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully