וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בסרט: תושבי מטולה קיבלו מסר מרגיע מלבנון

20.1.2014 / 12:47

ההפקה שמצטלמת מעברו של הגבול העבירה דרך האו"ם מסר לתושבים על פיצוץ שיישמע בצהריים כחלק מהצילומים. תושבת המקום: "נותן תקווה לתקשורת קצת יותר ידידותית מכיוון לבנון"

צילום: יותם אסרף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הפקת הסרט הלבנוני שצילומיו החלו בסמוך למטולה בימים האחרונים, לא מפסיקה להפתיע את תושבי המושבה. הבוקר (שני) קיבלו התושבים מסרון לא שגרתי, שהגיע אליהם אחרי שעבר מספר תחנות מלבנון ועד למכשירים הסלולריים שלהם. "לידיעת התושבים – בסביבות השעה 14:00, צפוי להישמע פיצוץ במסגרת צילום סרט בלבנון", נכתב במסרון.

"הבוקר צה"ל מסר לנו את ההודעה ואנחנו העברנו אותה מיד לתושבים באמצעות מסרונים שנשלחו לטלפונים הניידים שלהם", סיפר הרצל בוקר, ראש המועצה המקומית מטולה, לוואלה! חדשות. "צה"ל קיבל את ההודעה מהאו"ם, זאת אחרי שהאו"ם קיבל את ההודעה ככל הנראה ממפיקי הסרט. אני מאמין שמטרת ההודעה היא למנוע מתיחות מיותרת שעלולה להביא בעקבותיה אי הבנות כאלה ואחרות שעלולות לגרום בטעות להבערה של הגבול".

הסיפורים החמים בחדשות:
חשד: הטכנאי סגר את ברז הגז בדירה אך לא בבניין
איראן: עצרנו את העשרת האורניום לרמה גבוהה
רצחה בסכין את ילדיה הקטנים "במהלך גירוש שדים"

צילומי סרט בלבנון שבמסגרתו הקימו מוצב עם דגלי ישראל וניצבים שמשחקים חיילים ישראלים. ינואר 2014. שגב דהן, ג'יליס
"פתאום אנחנו מקבלים הודעה כל כך לא שגרתית ומחויכת מצדו העוין של הגבול". הפקת הסרט הלבנוני/ג'יליס, שגב דהן

המסרון שקיבלו הבוקר שעשע את מרבית התושבים. "זה היה הזוי ומצחיק בטירוף", אמרה הבוקר תושבת מטולה שקיבלה אף היא את המסרון הלא שיגרתי. "כל החיים שלנו כאן היינו רגילים להודעות על רקע המתיחות הביטחונית על הגבול. ופתאום אנחנו מקבלים הודעה כל כך לא שגרתית ומחויכת מצדו העוין של הגבול. אנחנו לא יודעים איך לאכול את זה. מצד אחד יש תושבים שחוששים ממלכודת שחיזבאללה מנסה לטמון לצה"ל אבל מצד שני זה נותן תקווה לתקשורת קצת יותר ידידותית מכיוון לבנון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסרון שנשלח לתושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות האווירה המשועשעת והחיובית, כוחות צה"ל ממשיכים גם הבוקר לעקוב בדריכות אחר המתרחש מעברו השני של הגבול. בוקר רואה את הדברים לפחות נכון לעכשיו באור חיובי. "מאז שהחלו הצילומים, מגיעים לכאן הרבה מטיילים שעוקבים בסקרנות אחרי המחזות הלא שגרתיים שנראים בשטח לבנון", אמר ראש המועצה המקומית מטולה לוואלה! חדשות. "זה טוב ונותן קצת נחת לראות שיש גם חיוביים יותר מבחינתנו שמתרחשים בשטח לבנון. בימים האחרונים התבשרנו שסרט פלסטיני נבחר להיות בין חמשת המועמדים המובילים לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. אולי גם הסרט שמצטלם ממש מתחת לאף שלנו, יזכה במועמדות היוקרתית בשנה הבאה".

צילומי סרט בלבנון שבמסגרתו הקימו מוצב עם דגלי ישראל וניצבים שמשחקים חיילים ישראלים. ינואר 2014. שגב דהן, ג'יליס
"מאז שהחלו הצילומים, מגיעים לכאן הרבה מטיילים שעוקבים בסקרנות אחרי המחזות הלא שגרתיים"/ג'יליס, שגב דהן

במהלך סוף השבוע האחרון נדהמו תושבי מטולה לגלות כי דגלי ישראל הונפו במוצב של חיזבאללה בשטח לבנון במרחק של מאות בודדות של מטרים מהמושבה. המחזה, אותו לא ראו מאז נסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000, לווה במראות של קומנדקרים, ג'יפים צה"ליים וניצבים שהיו לבושים במדי צה"ל על רקע סט צילומים שכלל ציוד צילום, תאורה וסאונד. בירור עם כוחות צה"ל במקום העלה כי במקום מצלמים הלבנונים סרט או סידרה המתארת את הימים בהם שהה צה"ל בלבנון.

הצילומים עוררו תגובות מעורבות מצד התושבים. "הם כנראה מצלמים עוד סדרה שתשודר בטלוויזיה הלבנונית על התקופה שבה צה"ל ברח מלבנון", אמר אתמול קצין צד"ל לשעבר שצפה בסקרנות במחזה ומתגורר בקרבת מקום. "לפני כמה חודשים שידרו בטלוויזיה הלבנונית סדרה על איך שאנחנו, הצד"לניקים ברחנו בחיפזון מלבנון. אני מעריך שמדובר כאן בעוד סדרה מהסוג הזה שתשודר שם בוודאי בחודשים הקרובים". למרות הסקרנות הרבה שמלווה באווירה משועשעת במטולה, חלק מהתושבים עוקבים אחרי המחזה בחשדנות והביעו את חששם מפני הסוואה של תחבולה שארגון החיזבאללה זומם לבצע על הגבול. "אולי כבשנו את דרום לבנון ולא הרגשנו? 'מצלמים שם סרט', אמרו לנו החיילים שהשקיפו לעבר סט הצילומים. רק שאנחנו לא 'נאכל סרטים'", כתבה תושבת המקום עינת לב ארי בדף הפייסבוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully