וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם מסגרת: לבני תיפגש מחר עם קרי

19.1.2014 / 17:23

שרת המשפטים, מלווה בנציגו של נתניהו, ייוועדו עם שר החוץ האמריקני - שביטל את הגעתו למזה"ת בשל ועידת השלום הסורית. משלחת של הרשות תגיע אף היא לארה"ב השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרי ולבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים ציפי לבני והשליח המדיני המיוחד של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו יגיעו מחר (שני) לבירת ארה"ב וייפגשו שם עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי וידונו ב"הסכם המסגרת" שקרי מתכוון להציג בקרוב לישראל ולרשות הפלסטינית. בהמשך השבוע תגיע לוושינגטון גם משלחת בכירה מטעם הרשות הפלסטינית לדיונים בנושא עם קרי ואנשי צוותו.

קרי תכנן להגיע בשבוע שעבר לישראל, אך נאלץ לבטל את הגעתו בשל ההכנות לוועידת השלום בנושא סוריה שתיפתח ביום רביעי הקרוב בז'נבה. נסיעתם של לבני ומולכו לוושינגטון מאפשרת לו להמשיך להתקדם בגיבוש הסכם המסגרת, גם מבלי לבקר לצורך כך בישראל. קרי המשיך לעסוק בסוגיה גם בפגישותיו בשבוע שעבר עם שרי החוץ של הליגה הערבית, אותם ניסה לשכנע להביע תמיכה בתכניתו במטרה להקל על הפלסטינים לקבל אותה.

עוד על תהליך השלום:
ח"כ גלאון: "נתניהו עומד בראש ממשלה דו-ראשית"
"נתניהו לא רוצה להיות זה שיפנה רבבות מתנחלים"
ליברמן זימן שגרירים אירופאים: "עמדתכם חד-צדדית"

לבני ומולכו יגיעו לוושינגטון על רקע שורה של פרסומים שליליים סביב המשא ומתן, לפיהם נראה שהשיחות נמצאות על סף פיצוץ. מן הצד הישראלי היו אלה דבריו החריפים של שר הביטחון, משה יעלון נגד קרי, ואילו מן הצד הפלסטיני - הדלפות מצד גורמים בכירים ברשות הפלסטינית שהאשימו את קרי בנקיטת קו פרו-ישראלי, תוך התעלמות מדרישות הפלסטינים בנושא הגבולות וירושלים. קרי עצמו המשיך לשדר אופטימיות ואמר בהתייחסו לדברי השר יעלון כי "איננו יכולים לאפשר להערות הללו לחתור תחת המאמץ לשלום".

קרי עשוי להגיע לביקור נוסף באזור בסוף החודש, בתום הוועידה בנושא סוריה. אם הוועידה תסתיים בהצלחה, המאמץ שלו בנושא הישראלי-פלסטיני עשוי לקבל רוח גבית. עצם העובדה שהאופוזיציה הסורית הסכימה להשתתף בוועידה, לאחר לחץ שהפעיל עליה קרי בגיבוי מדינות ערב, מאפשרת לו להציג הישג נוסף בתוך רצף הכישלונות האמריקניים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully