וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה למשטר במצרים: שיעור הצבעה נמוך במשאל העם

רק כשליש מבעלי זכות ההצבעה השתתפו במשאל העם השבוע, אך כצפוי, החוקה אושרה ברוב עצום של 98.1%. בכיר במשטר מסר כי הנשיא הזמני צפוי להכריז על בחירות לנשיאות במרץ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אכזבה לממשלה הזמנית בקהיר: שיעור ההשתתפות במשאל העם במצרים עמד על 38.6%, כך מסר לפני זמן קצר (שבת) נביל סליב, ראש ועדת הבחירות במדינה. החוקה המצרית החדשה אושרה במסגרת משאל העם ביום חמישי האחרון, לאחר יומיים של הצבעה, כשרק כשליש מהזכאים מימשו את זכותם להצביע.

החוקה אושרה ברוב של 98.1% - למעלה מ-19 מיליון משתתפים הצביעו בעד. המשטר הזמני במצרים ציפה כי שיעור ההשתתפות יהיה גבוה בהרבה, והיו שהעריכו כי המספר יהיה כמעט כפול.

הבוקר דיווח העיתון המצרי "א-תחריר" מפי בכיר במשטר כי נשיאה זמני של מצרים, עדלי מנסור, צפוי להכריז הערב כי הבחירות לנשיאות ייערכו בחודש מרץ. לדברי הבכיר, מנסור צפוי לקרוא לכל המצרים להשתתף בבחירות לנשיאות. האחים המוסלמים, שהחרימו את משאל העם ו-444 מתומכיהם נעצרו בחשד לשיבוש ההצבעה בקלפיות, צפויים להחרים גם את הבחירות לנשיאות.

עוד על משאל העם:
החוקה החדשה במצרים אושרה ברוב עצום
משאל עם במצרים: אפס סובלנות למתנגדי החוקה. פרשנות
סיסי בדרך לנשיאות מצרים: "רוצה תמיכת העם והצבא"

ההצבעה במשאל עם על אישור החוקה החדשה של מצרים. ינואר 2014. AP
המשטר הזמני במצרים ציפה כי שיעור ההשתתפות יהיה גבוה בהרבה והיו שהעריכו כי המספר יהיה כמעט כפול. מצביעה במשאל העם, השבוע/AP

11 בני אדם נהרגו ביום ההצבעה הראשון, אף שכ-160 אלף חיילים ו-200 אלף שוטרים אבטחו את הקלפיות. החוקה החדשה, שנוסחה על ידי ועדה הכוללת בעיקר נציגים ליברליים שמונו על ידי הממשלה הנוכחית, אוסרת על קיום מפלגות פוליטיות המבוססות על דת, מעניקה זכויות שוות לנשים ומגנה על זכויותיו של המיעוט הנוצרי. עם זאת, בחוקה גם נכללים סעיפים המעניקים לצבא סמכויות מיוחדות, בהן בחירת שר ההגנה, והאפשרות לשפוט אזרחים בבתי דין צבאיים.

מדובר בהצבעה הכלל-ארצית השישית מאז הדחתו בשנת 2011 של הנשיא חוסני מובארק. ההערכות לא צפו הטיה של התוצאות, אולם צמצום החירויות בחודשים האחרונים מעיב על חופש הבחירה במשאל העם. כוחות הביטחון עצרו אלפי חברים בארגון האחים המוסלמים, כולל מורסי עצמו ומנהיגים נוספים, והקבוצה הוגדרה ארגון טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תומכות של שר ההגנה סיסי מפגינות בקהיר. מצרים, ינואר 2014. רויטרס
תומכות של א-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully