וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: הרב פינטו שיחד קצין בכיר מאוד במשטרה

15.1.2014 / 19:10

הותרו לפרסום פרטי הפרשה החמורה, במסגרתה נחקרים חשדות לפיהם קצינים קיבלו טובות הנאה מהרב, בעבור מידע רגיש על חקירה של ה-FBI. בין המעורבים: חבר קונגרס שהיה סוכן סמוי

מערכת וואלה!

(מתוך מהדורת וואלה! חדשות, אתמול)

הותר לפרסום: בימים אלה חוקרת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פרשה חמורה, שבמסגרתה חשודים קצינים בכירים במשטרה – בהם מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, סגן ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), תת-ניצב חיים איפרגן, ותת-ניצב יוסי פיצ'ון קיבלו טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. זאת בתמורה למידע רגיש שהעבירו לכאורה לידי הרב על אודות חקירה שמנהלת הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) בפרשת הסחיטה של הרב בארצות הברית.

במחלקה לחקירות שוטרים בודקים בין השאר אם בכך שהעביר מידע לרב, גרם לכאורה ארביב לשיבוש חקירת הסחיטה בפרשה בארה"ב, בעת שהיה נספח המשטרה בוושינגטון הבירה. בנוסף, נבדק אם ארביב, בעת ששימש בתפקיד זה, יידע את תנ"צ אפרים ברכה שהרב פינטו מוסר לבולשת מידע לפיו הוא נותן טובות הנאה לבכירים במשטרת ישראל בתמורה למידע שהם לכאורה מעבירים לו בנוגע לסחיטה.

"עכשיו יידעו מי המאשים ומי הנאשם"

בשל חשדותיהם של בכירי המשטרה שפינטו "מזמר", בשלב זה, על פי הגרסה של פינטו, החליט ארביב, לטענת הרב, "לתפור לו תיק". לכאורה, נתפר לו שוחד שכביכול העביר לתנ"צ ברכה כדי לברר פרטים על חקירה אחרת שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה" שהוא עומד בראשה. בפועל, לפי גרסת פינטו, המטרה המרכזית של הקצין הבכיר הייתה להביא להגשת כתב אישום בישראל נגד פינטו – דבר שימנע ממנו להעיד במשפט הסחיטה בארה"ב בהתאם לחוקה האמריקנית. מטרת השתקתו כביכול הייתה למנוע ממנו לחשוף את הקשרים שניהל לכאורה עם קצינים בכירים במשטרה בישראל.

במשך השבועיים האחרונים התייצבו במשרדי מח"ש שורה של עדים ואנשים שעשויים לשפוך אור על הפרשה. העד המרכזי שהגיע שלשום הוא בעלים של בית מלון במנהטן. הוא סיפר כי הקצין הבכיר ובנו קיבלו ממנו טובות הנאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניצב מנשה ארביב נציג מ"י בארה"ב עם המפכ"ל דנינו, מאי 2013. טלי מאייר
על פי גרסתו של פינטו, הוא החליט "לתפור תיק" נגדו. ניצב מנשה ארביב מקבל דרגות מהשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מאי 2013/טלי מאייר

במשך השבועיים האחרונים נהרו למשרדי מח"ש שורה של עדים ואנשים שעשויים לשפוך אור על הפרשה. העד המרכזי הגיע שלשום – בעלים של בית מלון במנהטן שסיפר כי ארביב נהנה מחדרים במלון באישורו של הרב, ואף קיבל 10,000 דולרים להסדרה של אשרת הכניסה של בנו לארה"ב. בחקירתו, הציג בעל המלון בפני החוקרים חומרים שתיעדו את האירוח של ארביב במלון.

הפרשה הולכת ומסתעפת, כשבתמונה גם מייקל גרים, חבר קונגרס רפובליקני מסטייטן איילנד וסוכן סמוי לשעבר בבולשת. הקשר בין גרים לרב פינטו החל סביב תקופת הבחירות בארה"ב בנובמבר 2012, אז ביקש חבר הקונגרס מהרב מימון להתמודדות והציג עצמו כאדם המעורב בנעשה בבולשת שיוכל לסייע לרב בבדיקת הסחיטה. מאוחר יותר התברר כי גרים עצמו מעורב בסחיטת הרב פינטו. מקורב לרב אמר לוואלה! חדשות כי בהמשך שנה "הרב זעק על העוול והשחיתות, ואיש לא שמע לו. עכשיו, כשהממצאים, והראיות ידברו, עם ישראל יידע מי המאשים ומי הנאשם".

עוד בודקים במח"ש את מהות הקשר של פינטו עם תנ"צ ברכה. כזכור, לפני למעלה משנה נפתחה חקירה נגד פינטו בחשד למתן שוחד לברכה, בתמורה למידע אודות מכרי הרב. על פי החשד, פינטו העביר לברכה סכומים המסתכמים בכמאה אלף פרנקים שוויצרים, שהם כ-385 אלף שקלים. ואולם, מדובר היה ב"תרגיל" שעשתה המשטרה לפינטו כדי לבדוק אם הוא מוכן לשחד שוטרים בתמורה למידע. ברכה, שהיה נמען השוחד של פינטו, דיווח לממונים עליו במשטרה על ההצעה של הרב, כולל לניצב יואב סגלוביץ' שעמד אז בראש אגף החקירות. לפי שעה, ברכה לא חשוד במח"ש בחשדות כלשהם, והאדם החשוד ביותר הוא ניצב ארביב.

כחלק מהתרגיל החקירתי, טמנו במשטרה מלכודת לפינטו, ואז התגלה כי אשתו של הרב העבירה כספים לאשתו של תנ"צ ברכה – הכול בידיעת השוטרים. פינטו עצמו סיפר בחקירה כי לאורך שנים העביר הלוואות לברכה באופן פרטי וללא כוונה לקבל עבורן מידע או טובת הנאה אחרת, זאת בשל היותו של ברכה חסיד של הרב – טענה שמחלישה את החשד לשוחד שהוצא לכאורה על ידו. למרות טענותיו, החוקרים ייחסו לפינטו חשדות של מתן שוחד לאחר שטענתו נדחתה על ידי הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully