וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על הארגון שמאחורי המשט: "קשור לאל-קאעדה"

14.1.2014 / 19:04

משטרת טורקיה פשטה על משרדי ה-IHH בחשד שחלק מאנשיו קשורים לארגון הטרור העולמי. הארגון אישר כי אדם אחד נעצר וטען כי מדובר בניסיון "לעצור את מעבר הסיוע לסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

היחידה ללוחמה בטרור בטורקיה פשטה היום (שלישי) על משרדי הארגון IHH בגבול עם סוריה. התקשורת המקומית דיווחה כי הפשיטה, שאירעה בשש ערים שונות, היא חלק ממבצע נגד חשודים בקשר לאל-קאעדה. הארגון אישר כי המשטרה פשטה על משרדיו בעיר קיליס שבדרום טורקיה ועצרה אדם אחד.

חדשות נוספות מהעולם:
נשיא צרפת על פרשת הבגידה: אני חווה תקופה קשה - ופרטית
פוטין גירש עיתונאי אמריקני ותיק שביקר את שלטונו
חמאס על הכוונת: הקרב החדש של השלטון הצבאי בקהיר

מזכ"ל הארגון IHH, יאסר קוטלואיי (משמאל), במסיבת עיתונאים בטורקיה לאחר הפשיטה על משרדי הארגון, 14 בינואר 2013. AP
הזהיר את ישראל. מזכ"ל IHH, יאסר קוטלואיי/AP

ארגון ה-IHH התפרסם במאי 2010 לאחר פשיטת לוחמי שייטת 13 על הספינה "מאווי מרמרה", שהייתה חלק מהמשט הטורקי לעזה – מאחוריו עמדו אנשי הארגון. בפשיטה נהרגו תשעה אזרחים טורקים. הארגון, שנוסד ב-1995 במטרה לספק סיוע הומניטרי באזורי מלחמה, הוכרז ארגון טרור איסלאמי על ידי כמה מדינות, בהן ישראל.

"הסיוע של ה-IHH מועבר לתינוקות הסורים, לילדים ולאלה שקופאים בקור", טען הארגון בהודעה שמסר היום בתגובה לפשיטה. "זו פעולה שמטרתה לשנות את התפיסה (על הארגון) ולעצור את מעבר הסיוע לתוך סוריה". מזכ"ל הארגון, יאסר קוטלואיי, כינס מסיבת עיתונאים בה אמר, בין היתר: "אני מציע לאלו שטוענים כי IHH מקושר לקבוצות אחרות, לא להיחפז. גם ישראל וגם שאר חסידיה הששים למלחמה ייכשלו בכך בסוף. כולכם תטבעו בסוף במערכה המלוכלכת שלכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פעילי ארגון IHH מעבירים סיוע הומניטרי בלוב, אפריל 2011. AP
פעילי IHH מעבירים סיוע הומניטרי בלוב. אפריל 2011/AP

טורקיה, המתנגדת למשטר אסד בסוריה, מספקת סיוע הומניטרי לאזורי שנמצאים בשליטת המורדים הסורים מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה לפני כמעט שלוש שנים. כמו כן, היא מאפשרת ל"צבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של המורדים הסורים, להתארגן בשטחה, ונותנת מכסה לפליטים הסורים הנמלטים מאזורי התופת.

ואולם, העובדה שקבוצות הקשורות לאל-קאעדה החלו ללחום לצד המורדים הסורים הובילה להאשמות לפיהן טורקיה תומכת בגורמים איסלאמיים רדיקליים. עם זאת, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שב והדגיש כי ארצו אינה מספקת מקלט או תומכת באותן קבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully