וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח במאבקי הפנים של אל-קאעדה בסוריה - אסד

13.1.2014 / 7:02

ארגון המקושר לאל-קאעדה הוציא להורג עשרות לוחמים מה"סניף" המתחרה, אף ששני הצדדים נלחמים באסד. "העובדה ששני הצדדים חולקים אידאולוגיה דומה לא שינתה דבר"

גורמים בסוריה מדווחים כי אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (ISIS), או "דאעש", המקושר לארגון אל-קאעדה, לקחו בשבי במהלך היומיים האחרונים עשרות לוחמים מארגונים איסלאמיים מקבילים והוציאו אותם להורג. זאת לאחר שהארגון השתלט מחדש על רוב השטח שאיבד במחוז ראקה בצפון-מזרח סוריה.

לפי אחד הדיווחים, יותר מ-70 לוחמים מארגון "ג'בהת א-נוסרה", "סניף" אחר של אל-קאעדה בסוריה, ומארגון "אחראר א-שאם" נלקחו בשבי על ידי ISIL בעיירה תל אביאד שנמצאת בגבול טורקיה. "העובדה כי ארגון ג'בהת א-נוסרה ואחראר א-שאם חולקים אידיאולוגיה דומה עם ISIS לא שינתה דבר", אמר גורם בסוריה והוסיף כי לוחמים רבים מארגון אחראר א-שאם, אחד מארגוני המורדים החזקים בסוריה, בחרו לא להתעמת עם ה-ISISכיוון ש"רבים מהם לא ראו סיבה להילחם עם קרוביהם".

עוד כתבות על סוריה:
סוריה: 18 הרוגים, בהם נשים וילדים, בפיגוע בחמה
מאגרי הנשק הכימי הראשונים פונו מסוריה דרך הים
"ה-CIA: אסד ישמור על כוחו, המלחמה תימשך עשור"

התחזקות הארגון ממצבת את נשיא סוריה בשאר אסד כאלטרנטיבה החילונית היחידה לקיצוניים במדינה. "ISIS עושה לאסד שירות טוב כשהוא הורג מפקדים בכירים רבים מכוחות המורדים. המשטר למעשה בחר לעזור לארגון הקיצוני בכך שלא נכנס לאזורים רבים שנכבשו בידי הארגון. ככל שאסד נסוג, ההפצצות מצד הקיצוניים נמשכו", אמר גורם סורי. בהצהרה שפרסם, קרא ה-ISIS לשבטים הנמצאים בראקה לערוק מיחידות המורדים שנלחמות בו, וציין כי ההתקפות נגדו נועדו "להרוס את הגרעין של הח'ליפות" ולקדם את חלופת ה"כופרים".

אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" - ISIS - החוסה תחת אל-קאעדה – בעיר תל-אביד סמוך לגבול עם סוריה. ינואר 2014. רויטרס
כוחות של אל-קאעדה בעיר תל-אביד שבשליטת הארגון הקיצוני/רויטרס

עלייתו של ארגון ISIS בסוריה ובעיראק "הדליקה נורה אדומה" במדינות המערב, אשר דוחקות באופוזיציה בסוריה לקחת חלק בשיחות השלום בשוויץ בעוד עשרה ימים. הקרבות בין ISIL, ארגון השייך לג'יהאד העולמי, לבין ארגוני המורדים הסוריים, המגובים על ידי מדינות המפרץ הערבי ומדינות המערב, גרמו למותם של מאות בני אדם במהלך עשרת הימים האחרונים.

עבדאללה פרג', חבר בקואליציה הסורית הלאומית של האופוזיציה, אמר כי המורדים מסוגלים לגרש את ה-ISIS מהעיר חלב, אשר חלקים רבים ממנה נכבשו על ידי הארגון בחודש שעבר. הוא מאמין כי ההשתלטות מחדש על ראקה, על האזורים הכפריים שסביבה ועל צירי האספקה של הצפון תהייה משימה קשה ביותר. "למורדים היה חסר ארגון וכוח אש כדי לנצח בקרב על ראקה. יהיה קשה להביס את ISIS בלי עזרה צבאית של טורקיה, למשל", אמר.

ראקה, הממוקמת על אחד מיובלי נהר הפרת, 385 קילומטרים מצפון מזרח לדמשק. היא העיר המשמעותית ביותר שנפלה בידי יריביו של אסד, מאז ההתקוממות שקמה נגדו בחודש מרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully