וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים חלפו ליד ארונו של שרון: "המושיע של עם ישראל"

אזרחים רבים הגיעו לרחבת הכנסת שם הוצב ארונו של ראש הממשלה לשעבר שהלך לעולמו. ההכנות לקראת הלווייתו מחר בחוות שקמים החלו. שב"כ נערך לאבטחת הבכירים המגיעים מחו"ל

מערכת וואלה!

אלפי אזרחים הגיעו החל משעות הצהריים היום (ראשון) למשכן הכנסת בירושלים על מנת לחלוף על פני ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהלך אתמול בצהריים לעולמו בגיל 85. הארון הוצב במקום בשעה 12:00, והמקום יהיה פתוח לציבור עד השעה 20:00. נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיע לרחבה והניח זר לצד הארון. גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הגיעו למקום כדי לחלוק כבוד לשרון. מחר בבוקר יתקיים טקס אשכבה במשכן, ומשם ייצא הארון לעבר לחוות שקמים לקראת ההלוויה.

מותו של אריאל שרון - כל הכותרות:
"בגללו הפכתי ללוחם": טור פרידה מאריק שרון
מערכת החינוך מקדישה שבוע לדמותו ופועלו של שרון
בשיבא נפרדים משרון: "האמנו שנצליח ונמשיך להילחם"

"היום אני רואה סגירת מעגל", אמר ד"ר איתי רון, תושב מודיעין היה בין האזרחים הרבים שהגיעו לחלוק לשרון כבוד אחרון. "בשבילי, אריאל שרון הוא יותר מראש ממשלה. הוא דרך חיים מסוימת, הוא מייצג את האמת. כשאתה רואה אדם שלעומת כל הסיכויים והדעות, המשפטנים והוגי הדעות שחזו לו נפילה, הופך לשר בממשלה ואף נבחר לראש ממשלה - ההיסטוריה שפטה והפכה אותו להיות מושיע עם ישראל. לדעתי, התרומה שלו מאוד ברורה לעם ישראל בלי שום קשר לאיזה מחנה פוליטי אתה משתייך".

ההכנות לקבורה של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות הכלניות, ינואר 2014. דייב בוימוביץ'
ההכנות להלוויה בעיצומן. חוות שקמים הבוקר/דייב בוימוביץ'

בטקס האשכבה, שיתקיים מחר בשעה 9:30 צפויים להשתתף מנהיגים ובכירים מהעולם, בהם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בטקסט עתידים לנאום גורמים בכירים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סגן הנשיא ביידן, שיעמוד בראש משלחת בת כמאה איש, ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר, קרובי משפחה ואחרים. לא תתאפשר הגעה למקום בכלי רכב פרטיים, והבאים יידרשו לחנות בחניונים בלטרון או באצטדיון טדי, מהם ייצאו הסעות למשכן הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ארונו של שרון נשאו לרחבת הכנסת שמונה אלופי צה"ל - מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף קובי ברק, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, מפקד יחידת בתי הדין הצבאיים, אלוף שי יניב ומפקד המכללות הצבאיות, אלוף יוסי ביידץ.

חולפים על פני ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של שרון ברחבת הכנסת, הבוקר/נועם מושקוביץ

ההכנות להלוויה מחר בגבעת הכלניות הסמוכה לחוות שקמים כבר החלו. שרון ייקבר לצד רעייתו לילי בהלוויה צבאית-ממלכתית, בטקס מצומצם שיכלול קרובי משפחה ואישים בכירים בלבד. בכירים בדרגים נמוכים יותר יוכלו לצפות בטקס ממרחק קצר מהמקום, והציבור הרחב יוכל להתכנס במהלך טקס ההלוויה בתחתית הגבעה. את ארונו יישאו שמונה אלופי צה"ל - סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, אלוף (מיל') גדי שמני, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה תורג'מן, מפקד אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן. לבקשת המשפחה, לא יוקמו טריבונות במקום על מנת לשמור על הטבע, וייתכן שהמוזמנים ייאלצו ללכת בבוץ.

נתניהו: "שרון היה קשור לאדמה וידע שצריך להגן עליה"

על אבטחת האישים הבכירים ובאי טקס ההלוויה יהיו אחראים ראש אגף האבטחה וראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, תוך תיאום עם משטרת ישראל, עם משמר הגבול ועם צה"ל. אף כי טרם ברור מה יהיה היקף הבכירים מהעולם שיגיעו לטקס, הוגדר מבצע האבטחה כמבצע לאומי, שיתקיים בשילוב זרועות הביטחון. השב"כ יהיה אחראי לאבטחת הבכירים מחו"ל מרגע נחיתתם בישראל, וגם יגייס מאבטחים במילואים מהיחידה לאבטחת אישים במידת הצורך.

ההערכה היא שבשל רמת האבטחה סביב הגעתם של בכירים רמי דרג מהעולם, הצירים המרכזיים המובילים לחוות שקמים ולאזור מנחת המסוקים במקום ייסגרו. כמו כן, ניתן להעריך שבשל הקרבה של חוות שקמים לרצועת עזה, רמת הלחץ של האחראים לאבטחת האישים הבכירים מהארץ ומהעולם יעלה, מחשש לשיגור רקטות על ידי ארגוני הטרור הפלסטיניים. לשם כך, צפוי צה"ל להעלות את רמת הדריכות לאורך הגבול, כולל בחינת האפשרות של פרישת סוללת כיפת ברזל והגברת הכוננות האווירית.

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בדקת דומיה לזכרו של שרון. "הוא מייצג דור של לוחמים שקמו להגן עלינו ולקדש את עצמאותנו", ספד לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתיחת הישיבה. "הוא ידע שהקוממיות שלנו זו היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. הוא היה קשור לאדמה וידע שצריך להגן על האדמה. אני מאמין שזכרו יישמר בלב העם בתור אחד המנהיגים הבולטים ואחד המפקדים הנועזים שהיו לעם ישראל".

אריאל שרון. ינואר 2014. ראובן שניידר
בני משפחתו ואנשים הקרובים אליו התכנסו לתכנן את ההספדים. שרון/ראובן שניידר

אמש התכנסו בני משפחתו של שרון בחוות שקמים עם האנשים שהיו קרובים אליו ביותר במהלך שנות פעילותו על מנת לתכנן את ההספדים. לחווה הגיעו גם נציגי המשטרה ומשרד הביטחון כדי לתאם את ההיבטים הלוגיסטיים הכרוכים בהלוויה עצמה ובשבעה. צוותים של המשרד פועלים להכשרת חניונים לאלפי האנשים הצפויים להגיע למקום להלוויה, להקמת מערך הסעות לבאים, להכשרת אזור חלקת הקבר, ולסיוע למשפחת שרון בכל מה שיידרש.

שרון היה ראש הממשלה ה-11 של ישראל. הוא שירת כמפקד פיקוד הדרום בצה"ל, עמד בראש הליכוד ובראש מפלגת קדימה, וכיהן בתפקידים בכירים בכמה ממשלות. הוא היה מהדמויות השנויות ביותר במחלוקת בפוליטיקה הישראלית, ועל כהונתו העיבה עננה כבדה של חשדות בשחיתות. כשר ביטחון, הוא הוביל את צה"ל למבצע שלום הגליל, שהפך בהמשך למלחמת לבנון. הוא הקים התנחלויות, וניהל את המבצע לפינוי המתיישבים מחבל ימית. בשנת 2005 הוציא לפועל את תכנית ההתנתקות, ברקע התנגדות עזה בציבור. בדצמבר 2005 לקה שרון באירוע מוחי. ב-4 בינואר 2006, הוא עבר אירוע מוחי שני בדרגת חומרה גבוהה יותר. לאחר טיפול חירום הוא שקע בתרדמת ואושפז בבית החולים השיקומי שיבא שבתל השומר, שם שהה עד מותו אתמול.

(עדכון ראשון: 09:34)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

מסע ההלוויה של ארונו של אריאל שרון אל משכן הכנסת, ינואר 2014. AP
השיירה מובילה את ארונו של שרון לבירה, הבוקר/AP
מסע ההלוויה של ארונו של אריאל שרון אל משכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של שרון נישא על כתפי אלופי ברחבת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
אלופי צה"ל ליד ארונו של שרון, הבוקר/נועם מושקוביץ
חולפים על פני ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
חולפים על פני ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014/נועם מושקוביץ
עומדים דקת דומיה בישיבת הממשלה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
חברי הממשלה עומדים דקת דומיה לזכר שרון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014/נועם מושקוביץ
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully