וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: "חיזבאללה יכול לפגוע בכל יעד בישראל"

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה אמר כי הארגון השיעי שדרג את יכולת הטילים שברשותו, והוסיף כי ישראל תיווכח בזאת במידה שתפרוץ מלחמה. על המחוסל א-לקיס: שחקן חשוב בארגון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה באיראן, גנרל אמיר עלי חאג'יזדה, אמר כי "חיזבאללה שיפר משמעותית את יכולת הטילים שלו, וכעת הוא יכולה לפגוע במטרות בכל מקום בישראל" - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות אי-פי. לדבריו, ישראל תקבל הוכחה לדבריו במידה שתפרוץ מלחמה בין הצדדים.

בדבריו התייחס גם לחיסולו של חסן א-לקיס, אחד מראשי מערך הרקטות של הארגון, שנורה למוות בתחילת החודש שעבר בביירות. לדבריו, א-לקיס שיחק תפקיד מפתח בשדרוג כוחו הצבאי של הארגון, אולם הוא לא פירט. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה האשים את ישראל בחיסול כבר לפני כשבועיים, במסגרת טקס אזכרה לא-לקיס. "כל הראיות מצביעות על כך שישראל עומדת מאחורי ההתנקשות", הבהיר. עוד אמר נסראללה כי החיסול הוא "המחיר שאנו משלמים בשל ניצחונות העבר שלנו על ישראל", וכי ההתנקשות נועדה "לפגוע ביכולתו של חיזבאללה להתעמת עם ישראל". גם לאחר התקרית בתחילת החודש טען הארגון כי ישראל אשמה בחיסול.

החיסול שנותר תעלומה

א-לקיס היה אחד מראשי פרויקט הרקטות של הארגון השיעי. הוא היה אחראי על נושאי המחקר והפיתוח במערך הרקטי וכן על אמצעי לחימה טכנולוגיים מתקדמים. למרות האשמות כלפי ישראל מצד גורמים בחיזבאללה, בכתבה שפורסם "ניו יורק טיימס", מותו של א-לקיס נותר תעלומה. כמתואר בכתבה, א-לקיס אמנם היה ברשימת המבוקשים של המוסד, אך רכש לעצמו אויבים גם בקרב המורדים ולוחמי אל-קאעדה בסוריה וגם בקרב אחת האויבות הגדולות של חיזבאללה – סעודיה. אלא שעדיין לא ברור מי עומד מאחורי המעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחיזבאללה מיהרו להאשים את ישראל. א-לקיס ברקע זירת החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-לקיס חוסל ביריות מחוץ לביתו ברובע הדאחייה בביירות. בהודעה שפרסם חיזבאללה, טען הארגון כי א-לקיס חוסל מול ביתו בשכונת סנט תרז שבאזור הדאחייה, בשעה ששב מהעבודה. תחנת הרדיו "קול לבנון" דיווחה כי לקיס נורה חמש פעמים בראשו ובצווארו כשהחנה את מכוניתו בתוך חניון תת-קרקעי מתחת לביתו. בדיווחים נוספים נאמר כי שלושה בני אדם ביצעו את החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully