וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: נחמיר את הענישה בעבירות אלימות

גלעד גרוסמן

10.1.2014 / 18:27

בכנס של העמותה למשפט ציבורי הגדיר שי ניצן את האלימות "מכת מדינה" ואמר כי הפרקליטות תפסיק לגבש הסדרי טיעון מקלים ותערער על עונשים קלים. "אי אפשר לצאת מהבית בביטחון"

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"מספיק לפתוח את העיתון כל יום כדי לראות עד כמה האלימות פשתה במקומותינו". פרקליט המדינה ניצן נכנס לתפקיד, בחודש שעבר/טלי מאייר

פרקליט המדינה החדש שי ניצן קרא היום (שישי) לחמיר את הענישה על עבירות אלימות חמורות, שאותן הגדיר "מכת מדינה". בכנס של העמותה למשפט ציבורי בחיפה אמר ניצן, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, "מספיק לפתוח את העיתון כל יום כדי לראות עד כמה האלימות פשתה במקומותינו". הוא ציין כי תחושת הביטחון של הציבור הרחב נפגעת מאוד, והוסיף: "זה דבר נורא שאדם לא יכול לצאת בביטחון מהבית. אתה הולך על שפת הים ורואה שני אנשים נצים ואתה יודע שאם תיגש אליהם, ותנסה להפריד ביניהם, אתה עלול לסכן את חייך. אם תראה שנטפלים לילד ומרביצים לו ותנסה להגן עליו בעצמך, אתה עלול להסתכן בחייך".

בהמשך דבריו אמר ניצן כי בתי המשפט אינם גוזרים עונשים חמורים מספיק על עבירות אלימות: "יש לפעמים חוסר הלימה בוטה בין הענישה בעבירות אלימות לבין חומרתן. אנחנו נתקלים ביותר מדי מקרים שבהם ניתן משקל יתר לשיקולים אישיים הקשורים לנאשם. ברור שבתי המשפט לא עושים זאת מרוע לב חלילה או מרשלנות. נראה שהאינסטינקט הטבעי, כשאתה מסתכל במקרה ספציפי על הנאשם ועל נסיבות חייו, הוא להתחשב בנסיבות האלה. אבל לפעמים צריך להתרומם מרמת התיק ולהסתכל על התופעה", הסביר ניצן, שהחליף בתפקידו את משה לדור.

באשר לעתיד, ציין פרקליט המדינה כי אחת ממטרותיו היא לפעול ליישום פסיקת בית המשפט העליון בנוגע להחמרה בענישה בעבירות מסוג זה, תוך הדגשת הנושא בפני בתי המשפט ובאמצעות ערעורים על עונשים שנתפסים כקלים מדי בעיני הפרקליטות. הוא עוד אמר כי הפרקליטות תפסיק לגבש הסדרי טיעון מקלים בעבירות אלימות.

עוד בחדשות:
מח"ט שומרון ביקר ביצהר - צמיגי רכבו נוקבו
בזמן המו"מ - מכרז למאות יחידות דיור מחוץ לגושים
התרגיל הרוסי שיאפשר לאיראן לחמוק מהסנקציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully