וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעים מאות אלפים: אדם אחר נטמן בקבר יקירנו

גלעד גרוסמן

8.1.2014 / 17:02

לפי התביעה נגד חברה קדישא, דקות אחרי שזיהו בני המשפחה את הגופה, יצאה ההלוויה לדרך – כשעל האלונקה נפטר אחר. החברה ביקשה "לא לעשות רעש", ובלילה נערך טקס חוזר ומצומצם

שומרים מאבטחים את קברן של הרב ברג בצםת. אדריאן הרבשטיין
קרוב משפחה אחד בלבד נכח בהלוויה השנייה. אילוסטרציה/אדריאן הרבשטיין

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה על סך 400 אלף שקל נגד חברה קדישא, על ידי בני משפחתו של אדם שהלך לעולמו, הטוענים כי בקברו נטמן בטעות אדם אחר. לטענת בני המשפחה, הדבר נודע להם כשלוש שעות לאחר ההלוויה, ובעקבות זאת בשעות הלילה נערכה הלוויה שנייה בנוכחות קרוב משפחה אחד בלבד.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין כרמי בוסתנאי, לפני שנה הלך א' לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה ממושכת. בני המשפחה פנו לחברה קדישא על מנת להסדיר את הקבורה ולרכוש חלקת קבר למנוח בבית העלמין דרום שבגבול חולון-בת ים. לפני ההלוויה נקראו אחיו של המנוח ובני משפחה נוספים לזהות את גופתו של א' לפני הקבורה. באולם שבו הייתה גופתו, נטען בתביעה, היו חמש אלונקות שעליהן נפטרים, ובני המשפחה זיהו את גופתו של א', נפרדו ממנו ויצאו מהחדר כעבור דקות ספורות.

לטענת בני המשפחה, כרבע שעה לאחר מכן יצא מסע ההלוויה לדרך, כאשר אחד מעובדי חברה קדישא דוחף אלונקה ועליה גופה עטופה. לאחר ההלוויה שבו בני המשפחה לבית המנוח על מנת לשבת שבעה. על פי התביעה, כשלוש שעות לאחר מכן, בעת שבני המשפחה התפללו תפילת ערבית, התקשר אליהם נציג של חברה קדישא והודיע לבני המשפחה כי אדם אחר נקבר בטעות בקברו של יקירם.

עוד בחדשות:
מבקשי המקלט בירושלים: דורשים דיאלוג עם נתניהו
שריד נגד הרפורמה של פירון: "עוסקים בטפל ולא במורים"
מסוק "בלק-הוק" אמריקני התרסק בביצה - 4 נהרגו

אמרו קדיש על האדם הלא נכון

בתביעה נטען כי הנציג ביקש מאחיינו של א' "לא לעשות רעש" מהעניין, וביקש שכמה גברים יגיעו בשעת ערב לבית העלמין לצורך קבורה מחודשת של המנוח. אחד האחים, שביקש למנוע עוגמת נפש נוספת מבני המשפחה, עדכן את שני אחיו של א' על האירוע החמור וקבע עם חבר שיתלווה אליו באותו ערב לבית העלמין. באותו לילה נערכה הלוויה מצומצמת בהשתתפותו של האחיין, חברו וכמה אברכים שזומנו למקום.

בנוסף, בני המשפחה זועמים על כך שלטענתם, ביום למחרת פורסמה כתבה על המקרה, שבה התראיינו בני משפחתו של הנפטר השני. על פי התביעה, בראיון זה נטען על ידי חברה קדישא כי א' היה ערירי. "טענה שקרית זו העלתה את חמתו של האחיין אשר לא יכול היה לקבל את הפגיעה הנוספת בכבודו של המנוח ובשלב זה יידע את כל בני המשפחה במאורעות היום הקודם, וכך נודע להם לראשונה, כי במועד ההלוויה של המנוח הם למעשה קברו את האדם הלא נכון, אמרו קדיש על האדם הלא נכון וחמור מכך – לא נכחו בקבורתו ובאמירת הקדיש על המנוח, שנקבר בחופזה בלילה – וזאת לדרישת הנתבעת", נכתב בתביעה.

מדוברות חברה קדישא נמסר בתגובה כי "חברת קדישא תל אביב והמחוז קוברות מדי שנה כ-8,000 נפטרים. החברה עושה כל אשר לאל ידה למנוע טעויות אנוש מצערות וכואבות. יחד עם זאת, כמו בכל מקום אחר, טעויות מתרחשות, גם אם לעתים נדירות ביותר. בכל מקרה של טעות, אם וכאשר מתרחשת, החברה מכנסת מיד ועדת משמעת פנימית ומסיקה מסקנות אופרטיביות ואישיות נגד האחראים. כך נעשה גם במקרה ספציפי מצער זה. מעבר לכך, לא נוכל להכביר בפרטים משום שהעניין מצוי בהליך משפטי ואנו מכבדים זאת. החברה התנצלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully