וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה לדנקנר: תואשם בגין הרצת מניות

גלעד גרוסמן

6.1.2014 / 13:30

איש העסקים שאיבד את השליטה על קונצרן אי.די, יואשם בפרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי ב-2012. איתי שטרום, שנטען כי פעל להשפעת שערי מניית אי.די.בי, גם יואשם

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בית המשפט הכריע: אי.די.בי עוברת מידי דנקנר)

יממה לאחר שאיבד את השליטה בקונצרן אי.די.בי, איש העסקים נוחי דנקנר ממשיך להסתבך. הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד דנקנר בגין פרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן אי.די.בי בחודש פברואר 2012 בכפוף לשימוע. הודעה על כך נמסרה גם לחברת אי.די.בי אחזקות, שהייתה בבעלות דנקנר עד אתמול, וכן לאיתי שטרום - בעל חברת ISP פיננשיאל טריידינג בע"מ המואשם כי פעל להשפעת שערי מניית אי.די.בי לבקשת דנקנר.

עוד על נוחי דנקנר
דנקנר איבד השליטה באי.די.בי - איך קרס הטייקון?
כך התגבשה ההחלטה להעמיד לדין את דנקנר

נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
נוחי דנקנר/נמרוד סונדרס

חקירת הרשות לניירות ערך בנושא, שהמליצה בחודש ספטמבר להגיש נגד דנקנר כתב אישום, עסקה באירועים שקרו סמוך ובמקביל להנפקת מניות של חברת אי.די.בי אחזקות. בתום החקירה ציינו חוקרי הרשות כי לאחר בחינת ממצאיה נמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של דנקנר, איתי שטרום ועדי שלגב, בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

על פי החשד שעלה בחקירה, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה המשותף של ISP פיננשיאל טריידינג בע"מ יחד עם עדי שלג, על מנת שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי כדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והתמורה שתתקבל בגינה. על פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התרמית, שהיקפה עשרות מיליוני שקלים.

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של מר נוחי דנקנר מסר היום בתגובה: "אנו כופרים באופן מוחלט בכל הטיעונים של הפרקליטות, כפי שעלו מהודעתה היום, ואנו מאמינים כי בעקבות השימוע יוחלט כי אין כל מקום להעמדה לדין". עוד הוסיף עו"ד זוהר כי מועד שליחת הודעת הפרקליטות, דווקא היום, מעורר תהיות.

מוטי בן משה בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
מוטי בן משה/נמרוד סונדרס

אתמול קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי השליטה בקונצרן אי.די.בי תועבר לשליטת קבוצת אקסטרה-אלשטיין של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, זאת לאחר שהשופט איתן אורנשטיין היה שבע רצון מבדיקת מקורות ההון של בן משה. לאולם בית המשפט הגיע גם דנקנר. השופט אורנשטיין ציין לטובה את התנהלות בן משה שפרש את ספריו בפני הבודקים שהגישו דוח באורך מאות עמודים שבדק את הונו של בן משה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully