וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות נוטה להעמיד לדין את נוחי דנקנר

גלעד גרוסמן

31.12.2013 / 0:05

ערוץ 10 דיווח כי בפרקליטות נוטים להגיש כתב אישום נגד איש העסקים בגין פרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן אי.די.בי ב-2012, בעזרת עד מדינה. פרקליטו: "ידיעה מופרכת"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(הרשות לניירות ערך: להגיש כתב אישום נגד נוחי דנקנר)

פרקליטות מיסוי וכלכלה ממליצה להגיש כתב אישום נגד איש העסקים נוחי דנקנר בגין פרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן אי.די.בי בחודש פברואר 2012 על סמך עדות של עד מדינה - כך דווח אמש (שני) בערוץ 10. מהדיווח עולה עדותו של עד מדינה מוכיחה לטענת הפרקליטות כי דנקנר היה מודע להרצת המניות לכאורה. עו"ד אלי זהר, הכחיש בשם דנקנר את הדיווח ואמר: "הידיעה המופרכת שהודלפה לתקשורת הינה בלון שכל מטרתו לנסות להשפיע על מאבקי השליטה באי.די.בי".

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום שמו של "קפטן ג'ורג'" שחקר את דיראני
צפו: השרה וחברת הכנסת מהליכוד בעימות קולני
צה"ל: העובד בגדר עזה נורה על ידי צלף מאלף מטרים

נוחי דנקנר בדיון בבקשה לאישור הסדר בעניין קונצרן אי.די.בי., דצמבר 2013. דרור עינב
הריץ מניות? נוחי דנקנר/דרור עינב

חקירת הרשות לניירות ערך בנושא, שהמליצה בחודש ספטמבר להגיש נגד דנקנר כתב אישום, עסקה באירועים שקרו סמוך ובמקביל להנפקת מניות של חברת אי.די.בי אחזקות. בתום החקירה ציינו חוקרי הרשות כי לאחר בחינת ממצאיה נמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של דנקנר, איתי שטרום ועדי שלגב, בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. על פי החשד, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה המשותף של ISP פיננשיאל טריידינג בע"מ יחד עם עדי שלג, על מנת שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי כדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והתמורה שתתקבל בגינה. על פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התרמית, שהיקפה עשרות מיליוני שקלים.

לאחרונה הועברה המלצת הפרקליטות לידי גורמים בפרקליטות המדינה, שיכריעו בשאלה האם להגיש כתב אישום נגד דנקנר והמעורבים האחרים בפרשה. אם אכן יוחלט להגיש כתב אישום, לדנקנר תינתן אפשרות לערוך שימוע לפני ההחלטה הסופית. מהפרקליטות נמסר שהתיק נמצא עדיין בבחינה וטרם התקבלו בו החלטות.

מוטי בן משה  בהחלטה התיק אי. די.בי , דצמבר 2013. דרור עינב
בעל השליטה החדש ב-IDB, מוטי בן משה/דרור עינב

החודש הכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב את גורלה של חברת האחזקות, וקיבל את הצעת השליטה של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין על פני זו של קבוצת נוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי. מוקדם יותר הצביעו יותר מ-75% מבעלי אג"ח אי.די.בי בעד הצעת השליטה של קבוצת אלשטיין-בן משה בסיבוב שני. זאת לאחר הצטרפותו של בנק לאומי ל-71% שהצביעו בעדם בסיבוב הראשון. בין התומכים בהצעת אלשטיין-בן משה נמנו נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות, המורכבת מקרן הפנסיה גלעד ובית ההשקעות אקסלנס; גופים מוסדיים ובהם פסגות, הראל ומיטב דש; ומחזיקים פרטיים המיוצגים על ידי אוהד אלוני וקרן ברוש. קונצרן אי.די.בי הוא אחד מחברות האחזקות החזקות במשק, המחזיקה בבעלותה, בין היתר, את חברת התקשורת "סלקום", הרשת הקמעונאית "שופרסל", וחברת הביטוח "כלל ביטוח".

עו"ד אלי זהר המייצג את נוחי דנקנר, מסר בתגובה: "הידיעה המופרכת שהודלפה לתקשורת הינה בלון שכל מטרתו לנסות להשפיע על מאבקי השליטה באי.די.בי. בפרקליטות לא התקבלה שום החלטה, ולא המלצה, ולא נמסרה שום הודעה. כידוע הנוהג המקובל בפרקליטות הוא למסור תחילה הודעה לעורכי הדין וכן לאפשר זכות שימוע לפני קבלת החלטה בנוגע להגשה או אי הגשת כתב אישום. אף לא אחד מתנאים אלה לא התקיים, ועל כן פרסום הידיעה בתקשורת תמוה בעינינו מאוד".

(עדכון ראשון: 21:19)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully