וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: אהוד ברק דורש החזר הוצאות מהמדינה

גלעד גרוסמן

6.1.2014 / 9:23

שר הביטחון לשעבר שכר את שירותי עורך הדין נבות תל צור, כדי שייצג אותו מול מבקר המדינה בפרשת הרפז. הוא דורש ממשרד המשפטים להשיב לו 100 אלף שקלים בגין התשלום לפרקליט

שר הביטחון אהוד ברק בוועדת החוץ והביטחון  בכנסת, מרץ 2013. טלי מאייר
דורש החזר הוצאות משפטיות עבור שכר הטרחה ששילם. אהוד ברק/טלי מאייר

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק פנה לאחרונה לוועדה להחזר הוצאות משפטיות במשרד המשפטים בבקשה לקבל החזר הוצאות משפטיות בסך 100 אלף שקלים, עבור שכר טרחה ששילם לעורך דין פרטי שייצג אותו מול מבקר המדינה בפרשת הרפז. בוועדה, עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
יועצו של קרי נועד עם בכירים בהנהגת המתנחלים
"פגע וברח" בבאר שבע: "הנהג הפוגע הוא תת-אדם"
"דפני ליף" של האריתראים: "הממשלה מסיתה נגדנו"

מדובר בבקשה שגרתית, שכמותה הגישו כמה פוליטיקאים בכירים בעבר, לאחר ששכרו עורך דין פרטי כדי שייצג אותם. הבקשה מתבססת על החלטת ממשלה משנת 2002, שקובעת כי נושא משרה או עובד מדינה זכאי להשתתפות בהוצאות בגין הליך משפטי בתנאים מסוימים. ההחלטה קובעת שניתן לקבל החזר של עד 20 אלף שקלים, אולם הוועדה רשאית לאשר תשלום סכומים גבוהים יותר במקרים חריגים.

ברק מבקש לקבל החזר עבור כספים ששילם לעורך דין נבות תל צור, אשר ייצג אותו כאשר הגיב לטיוטת דוח מבקר המדינה בעניין הרפז. ברק יכול היה להסתפק בעורך דין מטעם המדינה, אולם בחר לשכור את שירותו של עורך דין פרטי, כמו מעורבים נוספים בפרשה. ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "לוועדה הוגשה לאחרונה בקשה להשתתפות בהוצאות משפטיות בגין העברת תגובה לטיוטת דוח מבקר המדינה בעניין פרשת הרפז. הבקשה נמצאת בטיפול ואמורה לעלות לדיון לפני הוועדה".

גבי אשכנזי. יותם רונן
המבקר מתח קו ברור בין מחנה אשכנזי למחנה ברק. הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי/יותם רונן

פרשת מסמך הרפז התפוצצה באוגוסט 2010 עם חשיפת המסמך בערוץ 2 כשברקע מערכת היחסים העכורה בין לשכת שר הביטחון ברק ללשכת הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי. בתחילה חשדו כולם כי מאחורי כתיבת המסמך שמטרתו הייתה לסייע לבחירתו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עומדים אנשי ברק, מה שהתברר לאחר מכן כטענה שקרית חסרת שחר. מיד לאחר מכן נפתחה חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל בעקבות טענה של יועץ התקשורת איל ארד כי הלוגו שמופיע על המסמך המדובר זויף. משטרת ישראל קבעה באופן חד משמעי כי הלוגו זויף, וכי מי שעומד על פי החשד מאחורי כתיבת המסמך הוא סא"ל בדימוס בועז הרפז, קצין מאגף המודיעין שפעל במשך עשרות שנים ביחידות מסווגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully